♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Återvände "hem till byn".........

Av ♥ Monica ♥ - 28 september 2007 21:12

Ja, så stod det att läsa i lokaltidningen igår och det handlade om en man som är född och uppvuxen här i detta samhället där även jag är född och uppvuxen, med den skillnaden att jag har bott här hela livet. Denne man återvände efter 50 år och bor nu i sitt föräldrahem som han har haft uthyrt till tyskar och danskar men som han nu disponerar själv. Hans yrke har varit tv-producent och även regissör. Det var han som var inspelningsledare när "Hem till byn" spelades in och som jag inte missade ett enda avsnitt av, sammanlgt spelades det in 52 avsnitt och avslutades år 2006.Han var regissör i "Polisen från Strömstad" som väl många följde med spänning....även jag.Detta var en liten bråkdel av vad han har gjort under alla år och nu har han alltså flyttat "hem" igen och nu är han vår ordförande i "hembygds-och fornminnesföreningen och det har blivit ett rejält lyft i föreningen där även jag är medlem och jag har varit med på en utflykt för några veckor sen som han ordnade, och det var väldigt trevligt.Denne man heter Arne Lifmark och ni som läser detta kanske känner igen namnet för det har man ju läst  på tv genom åren.Nog om detta.

Idag har vi haft blåsigt och kallt, bara 8 plusgrader och det blåser fortfarande och metrologerna har hotat med regn inatt också.Annars har fredagen varit som mina fredagar brukar vara.....veckohandlat efter jobbet och städat lite grann. Tittat på postkodmiljonären och idol på tv:n och väntar nu på vem  som blir den siste som får vara med i finalen i idol.......jag hoppas på MICHEL.

Nu önskar jag en fortsatt trevlig kväll för dom som inte ska sova än på några timmar och till er andra säjer jag

GOD NATT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards