♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 14 april 2009

Av ♥ Monica ♥ - 14 april 2009 13:42

Påsken har varit väldigt bra både vad det gäller väder och allt annat. På långfredagen var alla barn och barnbarn plus sonhustru här på middag. Vi var 12 personer men maten räckte till som tur var. Jag är ju inte van att laga mat till så många. Jag bjöd på ungnsstekt kassler , potatis och mimosasallad och till efterrätt hade vi glass till småbarnens förtjusning. Vädret var ju som sagt var helt underbart så jag, Netha och de tre yngsta barnbarnen tog en promenad innan vi fikade ute.


Micke ....mätt och belåten efter middagen.


På påskaftons kväll var vi som vanligt bjudna till Valunda där vi fick en massa god mat och även hemgjorda tårtor.Micke och Netha hade gjort varsin tårta men jag tog tyvärr inga kort på dom men Micke hade gjort en avlång tårta med grön marsipan och Netha hade gjort en gräddtårta.

*************************

På påskdagen var det solbad som gällde.....riktigt skönt att bara sitta och slöa i solen.

****************************

Annandagen var det inget särskilt på programmet mer än att mamma var här på eftermiddagen. Tyvärr visade inte solen sej så vi satt inte ute som var planerat.






Mina två älsta barnbarn......Jimmy till vänster och älsta barnbarnet Johan till höger. Jimmy blir 15 år i augusti och Johan fyllde 19 år den 5 Januari.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards