♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Nyfiken katt

Av ♥ Monica ♥ - 28 maj 2011 16:38


Jag funderar på om vi har byns nyfiknaste katt,,,,,,förra veckan när vi fick hit en kontainer som vi tömde asfalten i som vi hade på vår garageuppfart tittade vi ut när arbetet var klart och vi hade bjudit S-G på kaffe...... vem var i kontainern...jo,Sigge naturligtvis.Det stack upp ett litet grått huvud ur kontainern,det såg verkligen lustigt ut.Ibland när han sitter på altan och han upptäcker något en bit därifrån sätter han sej på bakbenen och spejar och det lilla huvudet går bort och fram.....


Här sitter Sigge   på tv-rumsbordet och har fått se en fluga som flyger runt i rummet......

Antingen han är byns  mest nyfikne katt eller inte så är det en mycket snäll kissekatt som aldrig rivs eller bits som vår förre katt gjorde,han hade ett helt annat temperament,men han var även en riktig kelgris när han var på det humöret och han var mycket saknad av oss här i familjen när vi fick ta bort honom nästan 18 år gammal........


   

Fritte... på sitt allra bästa humör


****************************

Idag har det varit en lång dag och inte kunde vi äta middag på altan heller för det är riktigt kyligt ute så jag grillade köttet vi hade till middag och sen fick vi sitta inne och äta........tråkigt .

Om en stund kommer Rickard och då ska vi fika lite och sen är det tv-soffan som gäller ikväll.

Morgondagen blir säkert trevlig för då är det ju MORS DAG och då kommer de mina på förmiddagen och då blir det fikabröd från Landhs dagen till ära....tårtorna kommer från frysen på Ljungqvists.Som ni märker så är det inget hembakat för jag gillar inte att baka och tvingar mej till att göra något som inte är roligt det gör jag icke.......


Nu får det vara slutsvamlat för idag.......


HA EN FIN KVÄLL ALLA GOA VÄNNER!



 
 
Maggan

Maggan

28 maj 2011 18:20

Lille goe Sigge! Klart han är nyfiken på allt och måste undersöka. Älskar katter.
Visst är det tråkigt med detta väder för nu längtar man till att få sitta ute i det gröna och äta.
Jag säger som du att inte gör jag något som jag inte vill eller har intresse av. Som detta med att baka. Avskyr sådant numera.
Önskar dig också en skön lördagkväll. Kram min käre vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

28 maj 2011 20:59

Förstår att Sigge..är en mycket trevlig och rolig katt!!! Ja dom är så söta...våra katter...!!!
Ja att sitta ute och äta när det är kallt..är iNTE så kul, då kan detr vara skönare att sitta inne...
Morsdag i morron, ja, Lasse och jag åker till Eskilstuna...där vi ska möts på /i mmin ena dotters Kolonistuga...Vi ska grilla...o äta tillsammmans..oh sedan blir det en FRÖDINGETÅRTA till kaffet (inget hembakt hos oss heller)
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
kristina

kristina

28 maj 2011 21:50

Visst är det tråkigt att sitta inne och äta.
Jag hoppas att det blir bättre.
Imorgon bitti ska vi på utflykt och äta frukost i naturen, då vill jag ha bra väder.
Kram på dig och ha det gott!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

29 maj 2011 09:28

Pissekatter är mysiga djur, och alla har dom olika egenheter. Usch, se till så att Sigge inte följer med kontainern när den körs iväg, vilken (katt)astrof det skulle vara.
Sitta ute och käka får vi nog vänta med, ingen värme i luften när solen gömmer sig bakom molnen. hoppas du får en bättre dag i dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards