♥  Välkommen till gökboet ♥

Av ♥ Monica ♥ - 19 augusti 2010 21:15

Sent omsider blev det ett blogginlägg även idag.....

Inget speciellt har hänt och dagen har gått på som det brukar, men jag och Rickard har varit i Skövde ikväll och köpt födelsedagspresent till lille Emil som snart fyller 3 år.Kalas blir det på lördag för både Emil och Jimmy eftersom dom fyller år med bara fem dagars mellanrum.

Sätter in några sommarfoton som avslutning idag.....

Detta är från Värmland när vi var på väg till Björbysätern...

Basta kvarn....fotot taget förra sommaren

Våra vackra liljor från 2008......

NU ÖNSKAR JAG ALLA EN GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 18 augusti 2010 17:14

Idag blir det inte något långt blogginlägg för jag ska strax promenera ner till min mamma och hjälpa henne att ta ner lite grejer till förrådet som hon inte ska ha uppe i lägenheten.

En dag utan regn och det är ju välkommet.....dagen har gått så fort idag så jag har inte hunnit med riktigt, men jag kom hem senare än vanligt eftersom jag gjorde en del ärende innan jag styrde kosan hemåt. Hämtade Abbe och promenerade hem med honom.....en sak som är tråkig är att folk inte tar upp efter sina hundar, det ligger hundskit en meter från den hundlatrinen som jag går förbi varje dag.....lathet eller är det besvärligt att böja på ryggen kanske, hur som helst tycker jag att det är dåligt av folk, hunden kan ju inte rå för att matte/husse är slarvig, men det stora flertalet tar alltid upp skiten, det är några få som inte gör det så man får inte dra alla hundägare över en kam.

Idag blev det en gnällblogg, men det brukar sällan vara det, men nu har jag fått sagt det jag har tänkt på länge.....

Nä, nu måste jag kila iväg......HA DET SÅ GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 17 augusti 2010 17:05

Idag liknar det rena hösten, småregnat hela dagen och blåser. Hoppas att vi får några sommardagar till innan det blir höst på riktigt. Det är ju inte kallt ute, det är en behaglig värme, men grått och mulet.....nog om vädret för det är inte lönt att gnälla över det för det blir som det blir ändå.

Jag har inte uträttat mycket idag sen jag kom hem från jobbet, suttit och läst, varit ute med Abbe, suttit vid datorn och sen har jag lagat middag förstås.....pastagratäng blev det idag.

Ikväll är det säsongsavslutning på allsång på Skansen och det måste jag titta på, även om det inte är som på Lasse Berghagens tid.

Nu har jag inget mer att förtälja idag....och det var inte mycket, men huvudsaken är att man *visar sej*tycker jag. Kanske jag har något roligt att skriva om i morgon...den som lever får se som det brukar sägas.

AVSLUTAR MED DENNA BILD PÅ EN RÖNN SOM JAG FOTADE FÖRRA ÅRET.....

HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGARE!

Av ♥ Monica ♥ - 16 augusti 2010 17:24

Klockan sex i morse väcktes jag av klockradion....det var ju dags att stiga upp och göra sej i ordning för att åka till jobbet.Härligt att komma till arbetsplatsen och hälsas välkommen tillbaka efter semestern, fina jobbarkompisar som jag tycker väldigt mycket om.

Svängde bort till en oriflamekund och lämnade lite grejer innan jag åkte hem efter jobbet.

Hämtade Abbe när jag hade ätit frukost och bytt om....han blir så lycklig när jag kommer så han vet inte hur han ska bete sej, hoppar från bänken och upp på taket till hundkojan och så håller han på några gånger innan han lugnar ner sej.Lilla Bojan satt i fönstret och kikade på oss idag, hon jamade när jag pratade med henne.....Bojan är en liten grå kattunge som bor på nervåningen i Tallåsen, hon har samma färg som vår Sigge.

Jag har skjutsat mamma till frissan i eftermiddag eftersom det är opålitligt väder,det kommer några regnstänk ibland och har så gjort hela dagen. Nu ska jag äntligen ta itu med tvätten som väntar på att strykas, tänkte inviga mitt nya strykjärn.

HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 15 augusti 2010 20:41

Nu är semestern över för denna gången...fyra veckor går fort, men det ska bli kul att träffa arbetskamraterna i morgon igen. Jag får låna bil denna veckan för mitt tåg som jag brukar åka med på morgonen börjar inte gå förrän nästa måndag.Tur man har snälla *barn* som kan låna ut sin bil

Inget särskilt har stått på programmet idag och nu är det redan kväll och snart läggdags......

HA DET SÅ GOTT....VI HÖRS!

Av ♥ Monica ♥ - 14 augusti 2010 19:02

Idag har vi varit på marknad i Mullsjö, den hålls traditionsenligt i mitten på augusti varje år och vi gjorde ett besök där på förmiddagen. Vi träffade många trevliga bekanta som vi pratade med. Jag köpte ett par byxor för 20:- som jag ska ha till vardags och c4 och c5 kuvert...passade bra för just dom storlekarna hade vi gjort slut på.Det är ju snart dags för den stora höstmarknaden i Adelöv och då brukar det bli en hel del inköp för min del.

I eftermiddag lånade vi med oss ABBE och åkte ner till Falla och promenerade där en stund. Vi såg tre stycken kronhjortar, två vuxna och en liten.....fina djur som inte är så vanliga här i trakterna.

Sist idag kommer de avslutande korten från semestern.....vi var i Hjo en dag och strosade omkring nere i hamnen och vi både fikade och åt middag innan vi åkte hem igen, men vi började med ett besök på Hem och Hobby som ligger precis i utkanten på stan, en affär som har väldigt mycket grejer och det blev allt handlat en del innan vi åkte därifrån.

Denna utsikten hade jag när jag åt.....

...........denna goda räkmackan och morotskakan

Tyvärr glömde jag fotografera det jag åt till middag senare på restaurangen nere vid Vättern, men jag åt lövbiff och pommes frites.....jättegott.

Nu ska jag och mannen i huset strax dricka kaffe och äta ett par mackor, så jag säjer.......

HEJ DÅ FÖR IDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 13 augusti 2010 20:35

.......min ungdomskamrat med make har vi också gjort på vår semester.Vi hade några trevliga timmar ihop med fika.....korvgrillning och mycker prat.Det är så roligt att våra män pratar med varandra som dom hade känt varandra innan, men dom har ju bara träffats en gång innan när dom var på besök här hos oss i början på juli.

Här på C och O:s altan satt vi och underhöll varandra med prat i flera timmar....

Nästa gång vi träffas blir det hos oss för nu när vi har återupptagit kontakten ska vi också hålla den vid liv.

Idag har det varit väldigt varmt ute, men det har kommit några regnskurar ibland.

Vi har varit en sväng hos svåger och svägerska ikväll....alltid lika trevligt att träffa dom och prata bort en stund......två underbara personer som vi trivs bra ihop med.

I morgon kommer det ett par semesterfoton till från vårt besök i den lilla mysiga staden HJO vid VÄTTERN.

HA DET GOTT.....

Av ♥ Monica ♥ - 12 augusti 2010 11:37

Idag är det innehavaren av denna bloggen som är tillbaka igen.Jag hade funderat ett tag på detta med gästbloggare och tycker det är kul att variera sej lite. Nu passade det bra att den första gästbloggaren blev MIA när hon var här på besök igår med sin mamma.Det verkar som mina bloggvänner tyckte det var en bra idé det här så jag kommer även i fortsättningen att ha en gästbloggare lite då och då.....jag har redan en på gång som gärna ställer upp och tycker det ska bli roligt. Vem det är får bli en överraskning!

Nu lämnar vi gästbloggeriet för denna gången och fortsätter med semestern och ytterligare några foton......

Som vanligt har vi ju också besökt FALKENBERG och VALLARNAS FRILUFTSTEATER. På förmiddagen den 30 juli åkte samma gäng som var i VÄRMLAND iväg i två bilar och som vanligt bodde vi hos trevliga BRITT-MARIE i LILLA TOFTEN som ligger 1 mil utanför FALKENBERG. Tyvärr hade vi inte tur med vädret denna gången för det blåste och regnade nästan hela dagen så det var regnkläder som gällde på kvällen.I år heter föreställningen *en mor till salu* och som vanligt lockade det till många och hjärtliga skratt.

Mikael Reischback i full aktion    Som vanligt bjöds vi på kaffe med dopp när vi kom till Britt-Marie och på morgonen efter så fick vi sätta oss till bords och äta en utsökt frukost.

I morgon kommer ytterligare några foton och avslutning på vårt semesterfirande.

HA EN RIKTIGT TREVLIG DAG!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar