♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Första dagen efter semestern

Av ♥ Monica ♥ - 16 augusti 2010 17:24

Klockan sex i morse väcktes jag av klockradion....det var ju dags att stiga upp och göra sej i ordning för att åka till jobbet.Härligt att komma till arbetsplatsen och hälsas välkommen tillbaka efter semestern, fina jobbarkompisar som jag tycker väldigt mycket om.


Svängde bort till en oriflamekund och lämnade lite grejer innan jag åkte hem efter jobbet.


Hämtade Abbe när jag hade ätit frukost och bytt om....han blir så lycklig när jag kommer så han vet inte hur han ska bete sej, hoppar från bänken och upp på taket till hundkojan och så håller han på några gånger innan han lugnar ner sej.Lilla Bojan satt i fönstret och kikade på oss idag, hon jamade när jag pratade med henne.....Bojan är en liten grå kattunge som bor på nervåningen i Tallåsen, hon har samma färg som vår Sigge.


Jag har skjutsat mamma till frissan i eftermiddag eftersom det är opålitligt väder,det kommer några regnstänk ibland och har så gjort hela dagen. Nu ska jag äntligen ta itu med tvätten som väntar på att strykas, tänkte inviga mitt nya strykjärn.


HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


 

VI HÖRS I MORGON!

 
 
Margit

Margit

16 augusti 2010 21:51

Läser att du Monika haft fullt upp denna dag...både på jobbet, hemvägen och väl hemma.
Ja så är ju den "vanliga vardagen" för dom flesta.
Och vädret, man kännert att sommaren börjar ta slut...vi går SAKTA mot hösten...och ...vintern...
kramen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Wickie

Wickie

16 augusti 2010 22:35

Samma lika - klockan ringde kl 06.00 och idag gick det Ok att gå upp men jag vet at det rukar bli tyngre dag 2... Vi får se. På onsdag ska jag inte till jobbet men skolan börjar så det blir "sovmorgon" till 07:15 i alla fall, man får vara glad för det lilla!
Nu när jobbet och vardagen börjar rulla igång kommer nog bloggrutinen igång också - ska bli roligt att fortsätta att följa dig, gubben, Abbe och de andra!
Må gott!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Ruth

Ruth

16 augusti 2010 23:28

Ja så var din första dag av många följande avklarat. Man kommer snabbt in i rutinerna igen. Här har det regnat hela dagen, är så less på allt skvalande. Roligt när Abbe blir så glad när han ser dig, det är ju ett andra hem hos er för han, och lite bortskämd blir han säkert också :-)
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 augusti 2010 07:07

Skönt att få komma igång efter semestern och även känna sig välkommen tillbaka till sin arbetsplats.
En bra dag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

17 augusti 2010 08:08

Godmorgon vännen =))
Ja så är vardagen här igen ,skönt med semester men
det är skönt med vardagslivet också =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 augusti 2010 09:28

Härliga arbetkompisar du så jag förstår att du längtade till dom.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards