♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Busväder på den sista dagen i januari

Av ♥ Monica ♥ - 31 januari 2008 20:19

Nu blåser det kraftigt och snöar även lite, så den som ska ut får verkligen hålla i hatten annars flyger den till väders.

En liten tillbakablick på årets första månad......på kvällen den tredje inträffade det en trafikolycka med en tragisk utgång, en blott 26-årig tjej omkom. Hon har bott här i samhället i många år, men flyttade härifrån för några år sen.Jag kände henne väl eftersom hon var ihop med min ene son för tio år sen, en glad och sprallig tjej som hade många framtidsdrömmar.

Den tolfte flyttade lillpojken hemifrån och de första dagarna var det både konstigt,ovant och lite vemodigt.Det var väl det vesäntligaste när det gäller januari månad.....förutom att jag åkte på en riktigt kraftig förkylning som nu efter tre veckor äntligen har gett med sej.....ont krut förgås inte så lätt.


Idag har jag varit hos tandhygienisten och där blev jag 515:- fattigare.....Jag åkte med Rickard hem när han slutade jobbet klockan två , men vi åkte  till gatuköket och åt middag innan hemfärden. Vi åt kebabtallrik och jag tog även med en sån portion hem till Göran. Vi satt en stund och pratade innan vi åkte hem....riktigt mysigt. Ikväll har jag tvättat en maskin 40 graders tvätt och sen har det blivit en stund framför tv:n. Tänker titta på "Efterlyst" klockan nio.....sen blir det sängen.

Hej för denna gången!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards