♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

En händelserik vecka

Av ♥ Monica ♥ - 3 juli 2009 13:39

Den här veckan har verkligen varit händelserik i flera avseenden.....den har varit som en äkta dokusåpa med intriger och jä**skap orsakade av folk som tänker med röven i stället för med huvudet, men det har ändå varit till fördel för ett stort antal personer och vi är så nöjda och belåtna *myser gott*......

********************************'

Värmen håller sitt stadiga grepp om oss och just nu är det väldigt kvavt och 28 grader varmt, men det har börjat blåsa så det luftar ganska bra på så vis. Jag funderar på om jag ska ta fram dammsugaren och gå ett varv  med den, men tror jag väntar för det svalnar väl av kanske till kvällen.

************************'

I morgon är det marknad på Ekåsen så då får man väl åka dit en sväng och se vad knallarna har att sälja......hörde att det är 65 knallar i år, inte så många, men det är ju marknad i Axvall utanför Skara också och den drar mer folk än vår marknad här.

**************************

Nu blommar det rikligt i vår trädgård och ligustersyrénen gubben fick när han fyllde 50 år börjar slå ut nu, men även våra penséer är fina än trots att dom planterades i krukorna i mars månad....


Detta fotot tog jag igår på penséerna som är inne på fjärde månaden nu med sin blommning .........väldigt tacksamma blommor som blommar hela våren och sommaren

*************************'

Ha en bra fortsättning på denna fredag..... 



 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

3 juli 2009 15:49

Jasså du har deltagit i en dokusåpa ?? Ja, jag kan förstå lite av vad det rör sig om för jag läste en lång kommentar som du sedan tog bort. (Det gjorde du rätt i).Gott man slipper delta i sånt, där förmodligen ingen vinner på det i slutändan.

Tror inte jag bryr mig om marknaden i år heller. Vi får se dagsformen. Har inte vasrist där på 2 år men blir vädret drägligare så kan hända. Vi får se.
Ha en bra kväll och du får väl fortsätta att mysa ... Skit i dammsugaren ... det kommer bättre tider snart.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

3 juli 2009 17:25

Vad kul med marknad i morgon,på förmiddagen hade vi regn,nu på eftermiddan så är solen framme igen mendet är inte lika varmt som tidigare.
Önskar dig en bra fredagkväll
Kramen

http://danslillis

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

3 juli 2009 19:23

Jaha här blev man nyfiken på såpan men tji fick man. Kanske den går i repris på SVT Play, hehe.
Dina penseer har stått fritt och mått gott, mina vid husväggen har lidit i hettan trots vattning och i förrgår vart det tack och adjö.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

3 juli 2009 19:46

Jag tog också fram dammsugaren idag. Satte den på köksgolvet och tittade på den. Till och med dammsugaren såg svettig ut idag så jag lät den vila några timmar först innan jag motionerade den. Nu är det dammsugat här, och jag är varm.

http://dante.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 juli 2009 21:36

Skall hålla ögonen vidöppna om jag får se dig på TVn hehehe. Inget regn så långt ögat kan se och mina tår känner av, på måndag då brakar det loss och det slutar inte i första taget. Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annimona

3 juli 2009 21:57

Kontaktade Å:s p för konsultation om FK:s HF. Lite för svagt tyckte han och att det bara hänt en gång. Avvaktar och hoppas det kommer mer.

 
Medresenärskan

Medresenärskan

4 juli 2009 20:34

Såg dig på Ekåsen idag. Vi åkte därifrån när ni kom. Inget att ha ... helt värdelöst tyckte jag.
Ha det gott ...

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards