♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Sjöbo marknad

Av ♥ Monica ♥ - 24 juli 2009 20:52

På torsdagen åkte vi iväg till SJÖBO MARKNAD och det var verkligen en marknad av stora mått. Det var 800 knallar som var där och sålde allt från sill till kläder.Mycket intressant var det och kul att gå omkring och kolla på allt som fanns till salu. Vi delade på oss när vi kom dit för det var inte lätt att gå 5 personer och hålla reda på var alla var, så jag och gubben gick för oss själva. Mycket mat fanns det också att köpa så vi behövde inte svälta. Det fanns hamburgare, korv och allt möjligt annat gott. När vi hade kommit hem frampå eftermiddagen tog vi igen oss lite och på kvällen gick vi ut och köpte  mat på ett gatukök och tog med hem och åt på vår lilla uteplats.Höll på att glömma att jag köpte två par halvlånga byxor....ett par vita och ett par beige på marknaden för 140:-.....knallen prutade med sej själv för egentligen kostade två par 150:-.... Ett kort taget på marknaden....
 Återkommer i morgon och då är det fredagen som jag ska berätta om!  

 
 
Dante

Dante

24 juli 2009 21:32

Fler såna knallar som prutar på sina egna varor! :D

Jag brukar försöka pruta men det går aldrig bra. Jag får öva på nästa marknad. Sist jag prutade var på Lindex, DET gick bra men på marknader är jag fan hopplös.

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Barbro från Eksjö

24 juli 2009 22:46

Förr tyckte jag att marknader var trevliga men har ändrat uppfattning. Kanske beror det på att jag inte är köpsugen. Dra hem en massa onödiga saker har jag slutat med för länge sen.
Ser fram emot morgondagens läsning !!!
Ha det !!

 
lillis

lillis

25 juli 2009 07:21

Vad kul att fortsätta resan och att den går till en marknad,förstår att det var en stor marknad och det är ju trevligt.
Ha en skön och fin lördag
Kramen

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

26 juli 2009 10:07

Älskar marknader och loppizzar, kul att gå och titta på alla utbud och allt folket, något hamnar alltid i ens kasse oxå hehe..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

28 juli 2009 21:47

Jag har haft gäster och inte haft tid att titta in. Sjöbo marknad är stor. Vi skippade den med tiden och höll oss till Hörbys. Det är så himla många marknader i Skåne men folk åker runt till de flesta. Ystad är en fin stad, men vår favorit var Simrishamn, det blir lätt sådär;) Det har varit roligt att följa med* på din semester i Skåne.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards