♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

En härlig skogspromenad

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2009 22:12

På förmiddagen tvättade jag och hängde ut. Sen pysslade jag med lite av varje tills yngste sonen ringde och undrade om jag ville följa med honom en sväng i bilen för han skulle uträtta ett ärende. Eftersom gubben var i skogen och grejade med jakttorn så gjorde jag det. När vi kom hem stod maten på bordet eftersom gubben hade kommit hem och gjort i ordning middagen. Tvätten var torr på några timmar så den kunde jag ta in och göra i ordning när vi hade ätit.




  Klockan fyra åkte vi till en svåger och svägerska och sen bar det iväg ut på en skogspromenad på fyra timmar. Vi hade fika med oss och det avnjöt vi vid en stor sten i lugnet och skogens tystnad. Vi plockade någon liter kantareller också......stora och fina. När vi kom hem nu för en liten stund sen la jag ut dom på en tidning på altan tills i morgon då jag ska rensa och steka dom.



  Nu önskar jag alla bloggisar en GOD NATT!


 
 
Berith

Berith

2 augusti 2009 08:41

Långa sköna skogspromenader , det är som
balsam för själen ;)
Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 augusti 2009 10:02

Så härligt att komma hem till ett dukat bord. Det blev kantareller, men plockade ni inte blåbär ? skall vara gott om dessa bär i år påstås det. Inte för att jag är så begeistrat i blåbär, men en paj med gräddglass till tackar jag inte nej till.
Söndagskramen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

2 augusti 2009 11:14

Vilken skön dag du hade i går.Maten serverad det är inga dåliga grejer.Hoppas att du får en bra och fin dag
Kramen

http://danslillis

 
Yvonne R

Yvonne R

2 augusti 2009 18:26

Åååå vilken härlig dag du haft och blivit bjuden på middag av maken!!!
Hoppas att du har haft det gott idag också

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Konrad

2 augusti 2009 21:15

Hm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards