♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Andra måndagen.......

Av ♥ Monica ♥ - 10 maj 2010 13:22

.........i maj och än har vi inget vidare skönt väder ute, kyligt på nätterna och inget väder att sitta ute i.Kallt om händerna att cykla till tåget på morgonen var det också idag. Hämtade Abbe när jag kom hem på förmiddagen, men jag får gå med cykeln, vågar inte cykla med en hund som vänder helt om rätt som han går, det finns så mycket intressant för honom att nosa på, inte minst hundskit som ligger lite varstans invid trottoarerna här i byn, men jag tar alltid upp efter Abbe, skulle inte kunna tänka mej att låta skiten ligga kvar efter honom, men så tänker tydligen inte alla hundägare.


***********************************************


Ikväll kommer min grannfru in och gratulerar mej i efterskott eftersom hon inte har haft tillfälle innan, men bättre sent än aldrig. Jag var inne på Landhs innan jag gick till tåget innan hemresan och köpte skinkbaguetter och en god kaka som vi ska äta ikväll.


ÖNSKAR MINA TREVLIGA BLOGGVÄNNER EN RIKTIGT BRA MÅNDAG!


 

 
 
Cina

Cina

10 maj 2010 13:39

Näää fytusan sånt skitväder vi har. Undrar om det kommer någon värme. Eller om man får vänta tills man ska till Turkiet.

Ja du hundskit är ett otyg....igår när vi satt o åt middag så gick det en tonårstjeje med en stor pitbull terrier utanför och tror du inte hunden sätter sig o skiter utanför fönstret o tjejen börja kolla runt o jag knacka på fönstret åt henne men inte tog hon upp det heller o jag ut på trappen o sa till henne men hon bara går.
Ja vad gör man o vad säger man.....
Ja man blir ju förbannad rent ut sagt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 maj 2010 15:03

Fy sjutton vad kallt vi har, nu får värmen snart komma.Jag tycker att som hundägare ska man plocka upp skiten efter sin hund
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

10 maj 2010 17:01

hej!
Är i kalmar och här skiner solen och jag ska ut! En bra kombination tycker jag!
Tips för att kunna cykla med hunden. Montera en "springer" på cykeln. det funkar superbra och hunden får bra morion. han orkar aldrig dra omkull dig med den fjädern när du har båda händerna på styret. Har en sån på jäntans cykel och hon får cykla med våra stora gråhundar!
Hoppas det blir varmare hos dig också.
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

10 maj 2010 17:41

Jag förstår att det är kallt för dig att cykla på morgonen, här är ingen värme heller solen kan inte värma upp den iskalla vinden.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
Berith

Berith

11 maj 2010 09:21

Godmorgon vännen =)
Ja att plocka upp efter sin hund tycker jag är en självklarhet ..men tyvärr så tycker inte alla hundägare det =((
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

11 maj 2010 18:34

Hej! Den var ju supergod, nutridieten med smultron/vanilj.
Ska köpa päron med så man har lite att välja på ;)

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards