♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Ytterligare en ettårsdag

Av ♥ Monica ♥ - 8 september 2010 17:21

Idag är det ett år sen vi hämtade hem vår lille SIGGE, den räddaste katt jag någonsin har haft i mitt hus, men efter en kort tid blev det en lugn och kelig kissekatt.


  Så här såg SIGGE ut när vi hade haft honom i 20 dagar.....


  .......och på valborgsmässoafton i år sitter han i hallen och kollar en mask som han just har kommit in med genom kattluckan.


Idag har Erika och jag varit i Jönköping, vi har bland annat varit på A6 och handlat oss lite nya höstkläder. Vi avslutade med middag på Dragon.....jag åt kålpudding och Erika åt spätta, mycket välsmakande var båda rätterna.


Snart är det dags att titta på tv ett par timmar.


HA EN SKÖN KVÄLL ALLA VÄNNER!

 
 
Cina

Cina

8 september 2010 17:44

Han är bra söt lilla Sigge.
Trevligt att ni vart ute tillsammans och köpt er lite höstnytt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita Sandstedt

8 september 2010 17:48

En söt katt du har att gosa och kela med.
Jag har rensat klart mina lingon och fryst in dem så nu känner jag mej riktigt rik.
Har just nu en äppelkaka i ugnen som ska avnjutas med kaffe.
I morgon blir det husvagnsmässa för mig o gubben vi åker ner tidigt på morgonen och börjar med kaffe hos våra bästisar Birgitta o Lennart Ahlgren de har sin vagn på campingen där, sedan knallar vi runt inne på området, ska bli roliogt att se alla nyheter de kommer med.Ser fram emot halv åtta hos mej, gillar programmet och Helg Skoog.
Önskar dej en skön afton, vi hörs. Anita

♥ Monica ♥

8 september 2010 18:09

Låter gott med äppelkaka. Är det samma recept som på den vi fick när vi var hos er? Eller det kanske var rabarberpaj vi fick då...minnet är bra men kort som du förstår.
Hoppas att ni får det riktigt trevligt i morgon med mässan och era goda vänner.Jag körde ju posten även till Lennart för många år sen så honom känner jag väl.

Kram på dej!

 
Ingen bild

elisabet

8 september 2010 19:13

söt kisse vi har mulet och dimma i dag varit och handlat efter jobbet har en bra dag elisabet

 
Ingen bild

Birgitta

8 september 2010 19:55

Åh så söt han är >3

 
Wickie

Wickie

8 september 2010 22:47

Hej!
Katter är söta på bild men jag är ingen kattmänniska. Vill inte ha katt inne och det de släpar med sig in är en av anledningarna.
Vi har katter i stallet och där får de gärna vara med sina byten ;-)
Djurvän är jag dock så det känns skönt ett ett djur som varit rädd och skygg har fått ett lungt och tryggt hem där han tivs.
Må gott!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Ruth

Ruth

8 september 2010 23:22

Jisses då, har det redan gått ett år sedan parveln kom in i huset. Katter är mysiga djur, har haft innekatter (flera stycken), men nu blir det inte flera förens jag bor mera ute på landet.
Fy sjutsigen så trött jag är, så nu får jag sluta med och önska dig GOD NATT !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

9 september 2010 07:40

Godmorgon vännen :))
Han är så söt eran lille Sigge :))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 september 2010 07:55

Så fin han är era Sigge.Vad kul att handla lite nya höstkläder
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards