♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Dagen efter valet

Av ♥ Monica ♥ - 20 september 2010 17:16

Idag vaknade Sverige till ännu fyra år med en regering som hittar på mycket dumheter och då särskilt för dom som är arbetslösa och sjuka.....stackars människor som ska behöva fortsätta denna kamp, det hade väl räckt med den tiden som har varit. Jag brukar inte skriva några gnällbloggar, men idag är det inte utan att det blir en sån. Kunde inte folk röstat bort den sittande regeringen så vi hade fått se om det möjligen kunde bli åtminstone lite bättre.....inte tusan och det som förvånar mej är att många förstagångsväljare röstade på moderaterna.....helt uppåt väggarna när arbetslösa ungdomar röstar på ett parti för miljonärer....nu kanske det blir protester här, men jag står för min åsikt när det gäller detta.Jag har inget emot Reinfeldt som person, men hans politik går absolut inte hem hos mej.Sluttjatat om detta, nej förresten, jag måste väl ändå nämna Sverigedemokraterna när jag ändå är igång.....dom är väl inte mina idoler precis, men som jag alltid brukar säja...alla partier har någon bra åsikt, men främlingsfientlighet köper jag inte, man kan ju bara gå till sej själv om man vore i en situation och inte kunde vara kvar i sitt eget land av olika orsaker och blev bortmotad var man än kom...nää, fy vad hemskt det skulle vara.


Dagen har lunkat på med lite småpyssel och nu är det snart dags att placera sej vid tv:n.....


HA EN FIN KVÄLL ALLA VÄNNER.....  TROTS ATT DET BEHÖVS  NÄR MAN GÅR UT....

 
 
Cina

Cina

20 september 2010 17:45

kan bara hålla med dig ingen ide att spekuler i detta nu utan man får se hur det kommer att bli.
Inget regn här på hela agen idag utan solen har vart framme det mesta av dagen!

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 september 2010 17:55

Håller med dig, men det är väl bara att ta det onda med det goda och hoppas att alla blir nöjda
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mormor Maggan

20 september 2010 18:17

Hej Monica!
Såg att du redan varit o hälsat på i min blogg. Trevligt.
Ja du har också åsikter om valet och det har man väl rätt att ha.
Nu blir det hemska år framåt,det tror jag tyvärr.
Men vi får bita ihop och hoppas på ett nyval inom kort.
Ha nu en skön kväll och vecka.
Kram från Maggan.

 
Ingen bild

Margaretha

20 september 2010 18:21

Förlåt Monica,det blev visst fel signatur.Den brukar jag bara ha till barnbarnen. men du förstår nog ändå vem jag är ,haha!
Kram igen från Maggan.

 
Ruth

Ruth

20 september 2010 21:42

Ja det är skönt att det är över med valhysterin, om jag blev ledsen eller glad ? det blev som det blev, så nu är det bara att se hur det går framöver. Gillar inte att diskutera politik, det är så laddat.
Så jag slutar nu med att önska dig en riktigt god natt vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

20 september 2010 23:32

japp, nu får vi göra det bästa av det hela. (ligger o kollar Ekdahl o kvällsöppet nu)
det ordnar sig nog på nåt vis.
sov gott ;)

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

21 september 2010 11:33

Hej!
Jag håller med dig. Det är skönt att man har jobb och inte är sjuk. Skönt också att ha några hektar mark ifall man skulle behöva odla potatis och annat i kristid...
Må gott!
Wickie!

http://motmalet.bloggse

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

21 september 2010 12:55

haha jag skrattade jag med om jag ska va ärlig ;) Han var ganska sen med pratet så nu kommer ALLT på en gång så jag får sätta munkavle på han snart ;)
Ja, visst får du länka till mig, det tar jag som en stor komplimang! tack snälla/kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

21 september 2010 15:06

Tänk va bra att det finns gps så att man vet var hundar mm håller hus. Har det blivit någon älg ännu.
Valet blev som jag trodde men i vår kommun blev det ändring.
När det gäller Sverigedemokraterna så har ju många röstat på dom och vi lever i ett demokratiskt land och nu finns dom. Förstår att rädslan finns men det är nu upp till dom andra partierna att stävja rasismen men ändå uppföra sig väl. Alla har rätt till en åsikt även om jag inte tycker detsamma.
På torsdag ska jag ha bloggträff här ska bli så kul. Har du vingar så sätt på dom och kom.
Frissan har fått besök i dag och jag är faktiskt nöjd. Nu behövs bara lite färg i håret men det kommer på tisdag.
Ska baka en kaka nu så jag har något gott till Idol i kväll. Vädret är inte kul och kroppen protesterar.
Må gott vännen.
Kram
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards