♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Dag nummer 12

Av ♥ Monica ♥ - 6 mars 2011 10:55

Då är det den tolfte dagen som är *MIN VARDAG*


Jag går upp 05:45 när klockradion börjar spela.Tvättar mej och tar på mej mina postkläder när det är vardag,annars klär jag mej i civila kläder.Sen gör jag i ordning tre smörgåsar,en äter jag direkt och de två andra tar jag med till jobbet.Strax efter 06:30 går jag ner till tåget och åker till jobbet.Det tar sju minuter ungefär innan jag stiger av i Mullsjö och går den lilla biten till posten.Jag börjar jobba 07:30.........har hand om boxposten som jag delar ut till kundernas boxar.Sen vid 08:30 åker jag ut en runda som tar ungefär en halvtimme.Gör diverse jobb när jag kommer tillbaka.......när klockan är 09:24 slutar jag för dagen och då äter jag mina medhavda mackor och dricker en mugg te.10:21 åker jag hem igen med tåget och går direkt och hämtar ABBE.Jag brukar vara hemma strax före 11:30 och då är det alltid något som behöver göras i hemmet.Lagar middag som är färdig till15:30 då mannen i huset kommer hem från jobbet.Kvällen tillbringar jag vid tv-n.......jag sitter vid datorn några omgångar varje dag och då är det bloggen och facebook som gäller och numera även spotify,men då kan jag ju kolla annat på bloggen samtidigt.Min dag brukar vara slut vid 22:30 ungefär och då kryper jag ner i min goa säng och ofta lyssnar jag på karlavagnen innan jag somnar.

Detta var min vardag,men det varierar ju naturligtvis vad jag gör när jag kommer hem från jobbet.


*********************************

  Kalaset hos Rickard igår vad trevligt och på detta fotot har han just tagit upp en present från Göran och mej, en av två lampor  som han ska ha i fönstret som är i bakgrunden.


*****************************************

Idag är det Vasaloppet och vi har suttit i omgångar och tittat,nu ska jag återvända in till tv-rummet och se vem som vinner detta året.


HA EN BRA DAG!

 
 
Maggan

Maggan

6 mars 2011 12:20

Väldigt intressant att läsa om din vardag Monica.
Ja idag är det skidor för hela slanten.Brink tog ju Vasan i år också. sen är det en omgång skidskytte till o så har vi 3-milen. Jobbig söndag.
Men hoppas att du njuter av dagen och att du har lika soligt väder som jag.
Kram min vän. Vi ses!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

6 mars 2011 12:42

Kul att läsa om din vardag. Även jag har följt Vasaloppet
En bra söndag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

6 mars 2011 17:48

Trevlig att läsa hur din vardag ser ut!
Ja kollade lite på vasaloppet idag.
Ja är sååå frusen usch.
Önskar dig en bra kommande vecka.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

6 mars 2011 21:12

Jag önskar dig en bra kommande vecka!
kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

6 mars 2011 22:22

Hej där!
Aha,så ser din dag ut,,förutom varierande saker att göra hemma,,

Jag har aldrig en dag lika,beroende på att jag jobbar obekvämt,sas,schema,
kan börja 6.45,7.30 eller 8.00,alutar då 14.30,15,eller 16
om jag jobbar em så börjar jag 12,13,el 14,
slutar 20 el 21.15
på helg ena dagen 6.45-16.andra dagem 7-30-20,

ja,det e liiite rrörigt,*L*
Ha en bra vecka nu,hoppas vi ses snart,,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 mars 2011 00:03

Härligt att ha så korta arbetsdagar då blir inte hemmet lidande. Kul att följa en normal dag hos dig.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

7 mars 2011 01:07

Oj, så tidigt du "måste" stiga upp varje morron!!! Vänta bara tills du blir pensionär,,,Då kan man "vända på dygnet"...som Lasse o jag...Men vi har ALLTID varit nattmänniksor..OCH NU..så kan vi ju ha sovmornar VARJE DAG!! Och det är väldigt skönt oCH bekvämt också. Det passar oss båda två.
Trevligt med födelsedagsfirande!!! Alltid lika trevligt...att få fira..oc vara tillsammans.
Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards