♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Tisdag förmiddag

Av ♥ Monica ♥ - 12 april 2011 11:08

Då är det redan tisdag igen och jag sitter som vanligt i sonens lägenhet och bloggar.

Idag är det EIVOR FOX som står för programmet på TRÄFFPUNKTEN.......hon ska *ta oss med* till THAILAND OCH MALAYSIA bland annat och eftersom hon är en duktig föredragshållare så blir det bra, det vet jag i förväg.EIVOR är SANDHEMSBO sen födseln och har alltid bott här,med undantag av när hon och familjen har varit ute i andra länder och jobbat.Det har varit flera år på en del ställen så hemmet här i Sverige har ju varit obebott ganska många år sammanlagt.Tack vare Eivor fick jag jobbet på posten för det var hon som var min företrädare här som lantbrevbärarvikarie,men 1982 åkte hon med familjen till MOCAMBIQUE och då slutade hon sin tjänst här på posten.


Mulet väder idag och regn väntas fram i eftermiddag om man ska tro på vädergubbarna.


Så här långt hade krokusen kommit i vår rabatt i lördags


HA DET GOTT ALLA BLOGGISAR!

********************************* 

 
 
lillis

lillis

12 april 2011 12:58

Vackert foto. Hoppas att din eftermiddag blir trevlig
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 april 2011 12:59

Så bar att du kan 2låna" sonens lägenhet vb..och där vara på datorn.
Så trevlig TRÄFF ni dska ha idag igen... I morron så har vi ANSVAR för VÅRAN SOPPLUNCH...Då blir det en FISKSOPPA..som våra TVÅ andra soppkokare..har recptet på... Så kl 9 så skall vi börja tillreda och förbereda... soppan kl 12.00
Här är det INTE smamam sköna väder som vi hade igår..men man får vara nöjd ändå...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

12 april 2011 13:20

Så nu har du pysslat om Abbe en stund, han blev säkert glad när du kom. Hoppas ni får en trivsam träff i dag och får se många fina bilder och berättelser.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

12 april 2011 13:26

Hej!
När jag åkte hem från jobbet igår, i solskenet, såg jag massor av blåsippor! Här i Uppland fins det massor av blåsippor men inte alls lika mycket vitsippor som nere i västergötland, det saknar jag ibland...
Hoppas ni får så trevligt som det låter i dag!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Cina

Cina

12 april 2011 17:47

Hoppas du haft en fin eftermiddag!
Fanns nog mycket fina foton att titta på!
Önskar dig en fin tisdagskväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

12 april 2011 21:14

Hoppas att du haft en bra och intresant eftermiddag, det låter jättespännande.
Nu regnar det här.
Kramar till dig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

12 april 2011 22:37

Härliga krokusar. Finns inget som är så fint och efterlängtat som dessa vårblommor.
Hoppas att du haft det trevligt på Träffpunkten.
Önakar dig en fortsatt skön kväll och morgondag. Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards