♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Påskdagen 2011

Av ♥ Monica ♥ - 24 april 2011 19:25

Nu är snart påskdagen över och vi har fortfarande ett underbart väder,rena sommarvärmen.

Gårdagskvällen i Valunda var trevlig som vanligt och vi åt mycket god mat,nästan som när vi äter julmat på julafton,men lite annorlunda rätter är det ju på påsk förstås även om skinka fanns bland läckerheterna.Goda tårtor och hemgjord glass fick vi till kaffet lite senare på kvällen.Det var tre olika sorters tårtor...prinsess,choklad och hallontårta,bara till att smaka lite på alla tre som var lika goda.Glassen smakade jag inte på ,men den var säkert god den också.Vid halv elvatiden tackade vi för en trevlig kväll och begav oss hemåt,mätta och belåtna.


***************************

Idag har vi varit i Mullsjö och handlat lite grillmat som vi har ätit i eftermiddag och vi  tankade bilen inför morgondagens resa till Kinnekullegården och påskbuffén.

Nu är det snart dags för *Mästarnas mästare* på tv:n så jag avslutar med att önska alla ........EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA KVÄLLEN!


jAG HINNER NOG INTE BESÖKA MINA BLOGGVÄNNER IKVÄLL,MEN HOPPAS NI HAR ÖVERSEENDE MED DET.

 
 
Cina

Cina

24 april 2011 20:23

Hoppas ni får en fin dag imorgon o att maten smakar men det brukar väl vara fin o god mat på påskbuffé.
Du får ta lite foton o lägga ut!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

24 april 2011 21:14

Jag hoppas också att ni får det fint på Kinnekullagården.jag har tyvärr inte ätit någon påskmat eftersom maten i Holland var helt annorlunda.Men nu är det skönta att vara hemma igen och äta vanlig mat. Ha det fortsatt bra Monica. Sänder en något försenad påskkram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

24 april 2011 21:45

Tänk så gott allting är när man själv slipper stå vid spisen, jag åt så jag nästan storknade i går, man vill ju ha lite av alla faten, så dumt det kan bli, har haft halsbränna hela natten och inga tabletter.
Säkert blir det ett dignande påskbord för er i morgon ät och njut, det är ett helt år till nästa påsk så det hinner sjunker undan hehe.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

24 april 2011 21:49

Vi har ett toppenväder härmed.
Vad roligt att du har haft en så trevlig Påsk.
Kram på dig!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 april 2011 09:28

Så kul att din påsk varit bra med god mat
Hoppas att din dag blir fin
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards