♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Halvbra väder

Av ♥ Monica ♥ - 27 april 2011 12:54

Solen gör tappra försök att komma fram och lyckas så där halvbra.Tolv plusgrader i skuggan så det är inte så varmt idag som det har varit de senaste dagarna,men det är väl lite mer normalt för årstiden förstås.


Funderar på att sätta mej på altan en stund och läsa......*Varför gråter inte Emma* heter boken jag började läsa igår och på ungefär två timmar läste jag halva boken.Den är så  fängslande så man glömmer både tid och rum.Det handlar ju om de små barnen och deras mamma Emma i Arboga som blev attackerade och barnen dog......ni som inte har boken rekommenderar jag att göra ett besök på bokhandeln eller varför inte göra som jag brukar göra,handla över nätet på Adlibris...smidigt och bekvämt om man har långt till bokhandeln och så är böckerna mycket billigare på Adlibris också.


HA EN FORTSATT BRA DAG!

 
 
Ruth

Ruth

27 april 2011 14:01

här skiner solen och är helt vindstilla, men något svalare i luften + 15* inte illadet heller.
Emma's gripande berättelse läste jag i vintras, kan också rekommendera den boken.
Ha en riktig fin dag med fortsättningen av boken på altanen. Ser att du tagit bort påsken och återgått till det normala igen, ja dagarna rullar på.
Kramen
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 april 2011 15:25

Har många gånger tänkt att köpa boken sen när jag kommer ner på stan är det som bortblåst, har hört att den är så bra
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

27 april 2011 22:15

Här har det varit mulet och regnigt idag,men skönt ändå.
Jo jag har funderat på att läsa den boken också. Förstår att den är gripande.
Hoppas du har det bra och jag önskar dig en fortsatt skön kväll och morgondag.Kram min vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Wickie

Wickie

28 april 2011 08:50

Hej!
En bok på altanen låter hur mysigt som helst. Jag skulle dock välja en mindre uppslitande bok. Jag blir så illa berörd av dylika händelser att jag nästan får mardrömmar, att då läsa om det så personligt skulle jag nog inte fixa. Jag får en tilräckligt stor dos av att höra folk prata om det och se löpsedlar osv. vet att jag är extra känslig och önskade ibland att fler var lika blödiga som jag för då skulle det snart inte finnas mycket våld och elände i världen!
Ha det gott.
Wickie!

http://http:motmalet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards