♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Go söndag på er

Av ♥ Monica ♥ - 22 januari 2012 15:27

Hoppas att ni alla har en bra dag.Här är allt bra,förutom att det småsnöar ute och har så gjort hela eftermiddagen.

Igår kom snön alldeles lagom tills att vi skulle åka till våra bekanta som bor mellan Skövde och Falköping.Det blåste och snöade när vi gav oss iväg,men resan gick bra och vi var framme fem minuter innan vi skulle vara där.Vi fick jättegod mat och fika och vi hade några trevliga timmar ihop med K och O.Att jag inte skriver namnen på personerna vi var hos beror på att det kan finnas nyfikna läsare här som inte har med att göra vad dom heter......Klockan var över elva innan vi styrde kosan hemåt igen,tiden går ju fort när man har trevligt sällskap.Hemresan gick även den bra och vi var hemma strax innan midnatt.


På förmiddagen var jag och hälsade på min mamma ett par timmar och när jag kom hem var det dags att börja med middagen.Idag gjorde jag köttgryta......himmelens gott blev det med tomater, paprika,gul lök och purjolök.Jag föredrar fläskkött framför nötkött så det var av gris jag gjorde denna välsmakande gryträtten.


Kvällen kommer jag att tillbringa med mannen i mitt liv och som vanligt ska vi spela bingolotto klockan sju.Vi ska även äta smörgås med räkor och ägg lite senare idag.


Nu har jag haft en liten paus i skrivandet eftersom telefonen ringde.......vi kollade semesterboende på Öland för en stund sen och såg en fin liten stuga som jag mailade på och det var ägaren till den stugan som ringde,så nu är semesterveckan i sommar bokad och klar.


Med detta lilla blogginlägg önskar jag er alla en bra fortsättning på denna söndagen!

 
 
lillis

lillis

22 januari 2012 16:28

Här har vi fått lite snö under dagen men det försvinner nog snart kan jag tro
Vilken mysig kväll ni hade i går med goda vänner och god mat.
Ha en mysig kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

23 januari 2012 10:57

Att vara ute och köra bil när snön vräker ner är inte så trivsamt, tur att resan gick bra både tur och retur. Trevligt att omgås med vänner och äta en bit mat och ventilera åsikter varvade med skratt.
Håller med dig, griskött är en riktig 5:1a inget kan mäta sig med nöffnöffkött.
Så bra att ni har stugan bokat, då är det bara att vänta och längta tills den dagen kommer och ni får flytta in där med resväskan.
Ha en fin dag min vän !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 januari 2012 11:01

Roligt att umgås med fina vänner. Tur att er resa gick bra i snövädret.
Så kul att ni har er semester klar Öland är så fint
Ha en bra måndag

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards