♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

29 januari

Av ♥ Monica ♥ - 29 januari 2012 15:35

Sista söndagen i denna första månad år 2012.......35 dagar till att jobba,sen blir det 10 dagars semester och efter det är det livet som friherrinna som tar vid.


Idag har vi varit nere i stan och roat oss med att besöka city gross,Sjöbergs skor,blomsterlandet och till sist åt vi middag på thairestaurangen inne i stan......vi åt fyra små rätter och dagen till ära tog vi efterrätt också och den bestod av banana split.Mätta och belåtna åkte vi sedan hemåt igen.

Lite senare blir det kaffe och semla.......bingolotto står också på programmet klockan sju.


Avslutar dagens inlägg med ett foto från 2010......



Denna orkidén fick jag som ni kanske minns av min bästa vän när jag fyllde år 2009 och den har blommat nästan oavbrutet sen dess.Den hade en vilopaus i höstas men nu blommar den så fint igen med fyra stänglar.


HEJ FÖR DENNA GÅNGEN!


 
 
lillis

lillis

29 januari 2012 18:11

Nu är det inte lång tid kvar för dig att jobba,tror kanske att du kommer att gilla att vara friherinna.Så vacker färg på din orkide.
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

29 januari 2012 18:38

En mysig dag har du haft, Thaimat är så gott:)
Fin bild på en mycket vacker blomma
Önskar dig fin fortsättning på söndagen

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

29 januari 2012 23:28

Nu får du göra som killarna i lumpen gjorde förr, hänga upp ett måttband och klippa en cm. för varje dag, nu är dagarna räknade.
Älskar Thaimat, strimlad biff i currysås är min favvo, till efterrätt vill jag ha friterad banan med glass, hujedamig så gott.
En vacker orkidé, har inte hämtat hem mina småblommor ännu, dom är på kolla sedan resan upp till Värmland, nu längtar jag efter dom.
Kram och god natt vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

30 januari 2012 15:09

Är det i Jönköping som du har citygross?
Jag hörde att det var så bra i Lidköping. Bra priser och bra kvalitet.
Thaimat är så gott, nu blev jag sugen.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

31 januari 2012 08:05

Otrolig vacker orkide fin färg.
Skönt att du kan börja räkna ner nu .
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

1 februari 2012 14:20

Vilken UNDEBART vacker orchidee´du har och som blommar..och blommar...
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards