♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Fredag den 9 mars

Av ♥ Monica ♥ - 9 mars 2012 11:58

Lite snö kvar än sen igår,men det är mildväder så det försvinner väl snart.Onödigt att det skulle komma snö när det hade torkat upp så bra.Nu får man torka Abbe med en handduk när vi kommer hem hit efter promenaden från Tallåsen.

Snart ska jag styra kosan till afffären i Mullsjö och veckohandla. Inhandla lite fina blommor till Hans och Birgitta som vi ska åka till ikväll.

Nu är det bara en vecka kvar att jobba för min del....härligt tycker jag öven om mina 30 år på Posten har varit jättebra på alla sätt......det som var jobbigt var när det var blankis när man körde lantbrevbäring,då fick man hålla tungan rätt i mun och det var inte alltid det hjälpte.Hur som helst så har det aldrig hänt några olyckor med personskador,bara lite smärre grejer med en och annan buckla på postbilen.


Nu önskar jag alla en riktigt trevlig fredag!


KRAM PÅ ER!

 
 
Maggan

Maggan

9 mars 2012 14:11

Ja det blir väl skönt för dig att bli "friherrinna" och njuta lite mer av tillvaron.
Förstår att Abbe är smutsig om magen o tassarna nu i detta väder.
Ja det var ju onödigt att det kom mer snö. Men här är den väck,men dagen är så grå.
Jag önskar dig en riktigt skön helg nu Monica.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

9 mars 2012 15:32

Vad skönt för dig att det bara är en vecka kvar att jobba, sen tillhör du vår skara av friherrinor.
Vi fick ingen snö i går och glad för det är jag
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 mars 2012 23:56

Här är snön helt bota, så grisigt det blev ute igen och dagens regn har inte gjort det bättre. Förstår att du räknar ner dagarna nu, skall bli roligt att få höra hur det känns att bli arbetsfri och får göra vad du vill.
Hoppas ni har fått en riktigt mysig kväll.
Nu önskar jag er en fortsatt trevlig helg.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 mars 2012 08:43

Härligt att du bara har en vecka kvar!
Sedan får du njuta varje dag.
Ha en fin lördag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

10 mars 2012 14:28

Tänk att du jobbat 30 år på samma ställe inte illa men du har trivts förstår jag och det är inte alla som gör.
Nu är det snart slut och en ny period i ditt liv börjar som blir ännu bättre.
Kul att du visade kort på dig och Bert jag gillar också hans rättframma sätt och han har många strängar på sin lyra.
Melodifestivalen i kväll och en stor del av svenska folket sitter där och tycker. Jag ska se den med dotter då Leif inte är hemma.
En bra helg önskar jag dig.
Kram.

 
Ruth

Ruth

11 mars 2012 12:42

Fy vilka tråkigheter ni har råkat ut för, vi själva råkade ju ut för detta för några år sedan, kännslan går inte att beskriva med ord.
En tröstekram låter fjuttigt när det gäller sådana saker, men en kram kommer för det.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

11 mars 2012 13:38

Läste din kommentar hos Ruth,Fy så hemskt :( Fruktansvärt!
Skickar en massa styrkande kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

11 mars 2012 15:36

Jag beklagar det som hänt i erat hem, jag läste detta hos Ruth.
Massa styrkekramar sänder jag dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

11 mars 2012 22:35

Kära Monica,jag läste också i Ruths blogg om det förfärliga som hänt er.
Jag tänker såå på er och jag skicker här ett stort fång med tröstekramar.

http://Margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards