♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Grattis Alex

Av ♥ Monica ♥ - 24 mars 2012 17:05

Idag fyller barnbarn nummer fyra 8 år........


GRATTIS ALEX....HIPP HIPP HURRA


Vi har varit på kalas och firat honom på förmiddagen




Här står Alex med en av de goda tårtorna vi bjöds på


********************************************


Nu har jag avverkat min första vecka som pensionär.....nästan pensionär får jag väl säja för jag har ju haft semester och har det även kommande vecka.I april blir jag riktig pensionär eller friherrinna som jag brukar kalla det.Veckan har varit full av allehanda aktiviteter.......

Måndag: inget speciellt........tisdag: då var jag i konserthuset i Jönköping och såg......  


.......................nu är det klippt med bland andra Carina Lidbom,Janne Loffe Karlsson och Sanna Ekman.Jag fick ju biljetterna av mina arbetskamrater när jag gick i pension.Min bästa kompis sen över 40 år tillbaka bjöd jag med mej eftersom min man inte var så intresserad att åka en vanlig vardagskväll.Det var en trevlig kväll med många skratt även om föreställningen kunde varit bättre,men det var klart godkänt.

I onsdags hade jag besök från Tidaholm.......trevliga besökare som inte varir här sen förra året.

I torsdags var jag i Falköping och gjorde stan osäker ihop med Netha,Barbro och Nethas moster kerstin som var på besök.Vi hade jättetrevligt och det var roligt att träffa kerstin som jag inte träffat sen Johan konfirmerades och det är ju ett antal år sen.Hon bor  i Norge numera men har en liten lägenhet i Skara som hon och hennes man åker till emellanåt.

Fredagen gick åt till städning ,tvätt och veckohandel.

Så det har varit en vecka med olika innehåll.


NU ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGISAR EN TREVLIG KVÄLL!



 
 
lillis

lillis

24 mars 2012 18:33

Grattis till Alex
Vad mycket trevligheter du varit på och visst går tiden fort fast man går hemma hela dagarna
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

25 mars 2012 08:35

Först ett grattis till 8-åringen Alex.
Du verkar ha haft fullt upp från allra första lediga dagen.Ja inte tror jag du har svårt att fylla dagarna med meningsfulla innehåll.Det värsta är att tiden går så fort när man har roligt.
Här skiner solen och jag hoppas den gör det hos dig också.
ha en fin söndag min vän.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 mars 2012 12:30

Grattis till stora Alex, 8 år då börjar man bli stor och det går så snabbt mot vuxenlivet. Tårtan ser ut att vara väldig smarrig, fin var den också.
Synd att inte föreställningen var en 10: poengare, men rologt att komma ut och några ljusglimtar innehöll den ju.
Du fyller dagstimmarna som pensionär med massa trevliga saker, fortsätt så.
Här är det åter en fin och solig vårdag.
Missa inte grisarna i mitt inlägg i går.
Ha en fin söndag !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 mars 2012 14:33

GRATTIS TILL ALEX som fyllde 8 år igår.
Min Patrik fyllde oxå år igår.
Ja tänk vad tiden går fort.
Så synd att föreställning inte var så bra som du hade hoppats på.
Men det är roligt att komma ut o se något annat ibland.
Ha en fin söndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

28 mars 2012 17:14

Viken fib Födelsedagstårta som Alex fick!!!
Ja du, att fyllla "pensionär"...det är riktigt bekvämt..och bra o roligt!!!
Och du har ju en hel del som du fyllelr din tid med...förnigsliv..goda vänner..och familjen...Tiden kommer bara att rusa iväg..och man kan ha sovmornar...mitt i veckan...
Kram!!!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards