♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Klanen och klanträffen

Av ♥ Monica ♥ - 26 januari 2009 16:00


Den 11 april 2005 blev jag medlem på blip...en av många sajter som man kan vara med på. Där fick jag se att man kunde starta,eller bli medlem i en klan och jag startade en egen klan som hette dansbandet om jag inte minns fel. Det gick några dagar men inga medlemmar så långt ögat kunde nå, men sen en dag fick jag en förfrågan om jag ville gå med i en klan som hette TÖSSEKÄÄRINGERNA och det ville jag gärna ,så jag tog bort min nystartade dandbandsklan. Vi var nog så många medlemmar som man fick vara i varje klan tror jag mej minnas, och det var 20 stycken.Det var full fart med skriverier i både gästböcker och privata mess, jag hann knappt hem från jobbet innan jag hade loggat in på min blipsida.Vi var en mycket aktiv klan och vad roligt vi hade när vi skrev till varann. Det var en person som var ägare till klanen och det var en tjej som kallade sej för SKINNTJEJEN,en mycket trevlig person som jag lärde känna väldigt bra och vi hade...eller har rättare sagt, samma smak i mycket.....älskar dansbandsmusik och har lila som favoritfärg.Så småningom bestämde vi att hon skulle ringa till mej en dag så vi fick pratas vid och den 13 juli klockan ett blev det bestämt att telefonsamtalet skulle bli av. Prick klockan ett ringde telefonen och jag minns det som igår för jag låg ute i hängmatttan och hade naturligtvis med telefonen ut och när jag svarade sa en glättig röst " hej, det är C*****"......sen var samtalet igång och det kändes som att vi var gamla bekanta, vi pratade i en timme om allt möjligt. Efter en tid så ringde jag upp en annan medlem i klanen och vi pratade också en bra stund men det var inte detsamma som med klandrottningen, men det var naturligtvis jätteroligt att prata med henne också. Framåt sommaren började drottningen och en annan medlem så smått att fundera på om vi inte skulle ha en klanträff på hösten och alla blev tillfrågade hur dom ställde sej till en sån träff och när och var vi skulle träffas.Det dröjde inte så länge innan en medlem talade om att hon hade tillgång till ett stort hus utanför Nynäshamn och om vi ville så kunde vi ha vår klanträff där..... och så blev det bestämt att vi som var intresserade och hade tid och lust skulle träffas första helgen i oktober. Det dröjde lite innan jag bestämde mej för att åka, jag var lite tveksam ibland, men så bestämde jag mej till slut för att åka och det ångrade jag verkligen inte på............Men om ni är intresserade så får ni läsa vidare om det i morgon.


HA DET SÅ BRA TILLS DESS MINA VÄNNER! 

 
 
lillis

lillis

26 januari 2009 17:26

Vad kul och trevligt det låter,ser fram emot i morgon då man får höra resten
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

26 januari 2009 19:17

Oj, vad spännande ... ser fram mot morgondagen. Men nu måste jag fråga .... Varför ser du så arg ut??? Jag blev så rädder så hjärtat höll på att stanna. Är det fotot från ditt förra liv?? *fnissar*
Ha det gott på bröllopet !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 januari 2009 22:16

Ja du det var ett tag sedan denna klanträff var o tänk så roligt vi hade då. Det glömmer man inte i första taget.Kul att du tar upp det här tycker jag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

27 januari 2009 09:20

Så Cina var med i klantträffen, skall bli roligt att höra vad ni hade för er den gången, hur länge sedan var detta ?
Kjam

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 januari 2009 15:47

Gud så spännande...ända till Nyköping och 20 kärringar. Jösses rena Blåkulla, hehe.
Märesenärska...inte arger men ja tror ho ä bekymrater, klänninga höller ju på å kana å na!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

27 januari 2009 17:42

Jag läser vidare imorgon det skall bli spännande:))
Härlig bild du har nu!!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards