♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av ♥ Monica ♥ - 27 januari 2009 18:15


......och nu kommer jag till vår klanträff som hälften av medlemmarna kom till. Det var på fredagen den 30 september 2005 som alla träffades frampå eftermiddagen och kvällen,utom jag som kom  på lördagen och orsaken var att jag var på födelsedagskalas på fredagskvällen...min älste son fyllde år och jag trodde det var på lördagen vi skulle inleda vår klanträff men det hade ju ingen större betydelse att jag kom en dag senare......joo förresten, jag missade visst lite roligheter som var på fredagskvällen*spanar uppåt landet*.

Hur som helst så åkte jag tåget upp till Stockholm där jag blev hämtad av SKINNTJEJENS man och en annan medlem i klanen och från Stockholm bar det sen iväg i bil till Landfjärden som det heter där vi var.Det låg någon mil från Nynäshamn så vi var ju inte boendes i stan.När jag kom fram till det fina huset så möttes jag av ett glatt gäng som jag hade haft kontakt med via datorn några månader, och nästan alla kände jag igen utseendemässigt för vi hade ju foton på oss på våra blipsidor. Det blev kaffe med gott dopp som vår kära klandrottning hade bakat och det smakade ljuvligt efter tåg/bilresan. Jag hade med mej lite presenter till var och en så det blev utdelning av dom och även jag fick  presenter av dom andra. Jag hade med mej lite olika produkter från ORIFLAME naturligtvis......deodorant och duschcremé om jag inte minns fel och det blev uppskattat.Jag minns att drottningen och vice drottningen fick lite mer än dom andra för dom hade ju ordnat och donat för att det skulle bli så bra och trevligt som möjligt, så det tyckte jag dom var värda.På eftermiddagen tog vi en tur till Nynäshamn och gick i stan en stund.På kvällen blev det grillning och när vi hade ätit satt vi i ett stort och mysigt rum och pratade och fikade även lite också. det blev lite fotografering naturligtvis och det är kul att ha dessa kort att ta fram och titta på emellanåt och minnas den helgen.

Frampå söndagsförmiddagen ringde det på min mobil och det var älste sonen som talade om att jag hade blivit FARMOR igen dagen innan, det blev stort jubel och gratulationer från mina klankompisar. Det var lille MARTIN som hade kommit till världen och han blev vår lille mascot och vi kallade honom för "LILLTÖSSEN" sen i vår klan.Eftersom två av medlemmarna var från Jönköping så hade vi bestämt sen tidigare att jag skulle åka med dom hem och på det viset blev vi ju ändå lite mer bekanta med varann under hemresan och vi har besökt varann flera gånger efter det. Ja, som ni förstår så var det en trevlig helg och ett gift par(vi hade även  herrar med i klanen) var ända från Luleå och dom flög från Luleå till Arlanda...inte illa eftersom båda har handikapp.

Tyvärr upplöstes klanen något år efter att vi hade träffats, men jag är med i en ny klan där många av dom "gamla" medlemmarna är med så jag har daglig kontakt med dom.

Vår kära klandrottning finns här på bloggen och det var hon som fick mej att börja blogga.......cina heter hon....gör gärna ett besök hos henne, ni kommer inte att ångra er!


Det var denne lille godingen som föddes under klanträffen"lilltössen"

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards