♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Ytterligare en......

Av ♥ Monica ♥ - 2 februari 2010 16:56

....läsarsång, eftersom det var uppskattat igår. Lyssna på texten, kanske den väcker lite olika känslor.


Tänk när släkt och vänner....


Inget snöfall här idag, men det var 10 minusgrader på morgonen när jag hämtade mamma som skulle åka med mej eftersom det var dags för labbet på vc. Hämtade henne när jag slutat jobbet för vidare färd till Landhs konditori där vi drack kaffe/te och smörgås.

När jag kom hem bytte jag om och gick Stockhultspromenaden, mannen i huset var ute på promenad med två gamla jobbarkompisar och så Abbe förstås. När jag kom hem satt det tre herrar i köket och drack kaffe så det var lagom att  jag tog mej en kopp också....två skorpor slank det också ner i magen.

Nu är det snart nermörkt ute, men vad det har gjort mycket på bara några veckor.....nu är det ljust till kvart i fem.

Ikväll är det*'mästarnas mästare * igen, blir intressant att se vem som får åka hem denna gången.


 

Tänder ett ljus och önskar mina bloggvänner en trevlig kväll !

 
 
lillis

lillis

2 februari 2010 17:23

Vilken tur att jag blev påmind om mästarnas mästare brukar titta på det
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

2 februari 2010 21:30

Hej Monica!
TACK för dien möjlighet du ger oss att höra dessa gamala läsarsånger!!! Tänk när släkt o vänner....är jag uppväxt me. Pappa o mamma, båda tillhörde missinsförsamligen i Hjoggsjö...en lite by...långt uppe i Norrland.Just den sången sjöng vi också på min mammmas begravning...Berättade den 28 feb om detta...Min mamma dog 3 dagar förjag fyllde 15 år.
Igår var jag inne o tittatde ...såg hju också att Du hade JUBELKVRTETTEN...och så höll jag väl på med Samira. mitt batbarn...så jag gick vidare, GLÖMDE att lyssna..och nu har jag lyssnat på den båda och kommer att gå in igen...för man kan ju kyssna på flera...
Jag fick min barnatro redan under min barndom...som har burit mig under hela livet...även om det vissa tider har gått lite "upp o ner". Men tron på GUD den bär....även när det stormat!
Tack Monika,för dina inlägg...!!!
Jag tillhör Pingstförsamlingen i eskilstuna nu sedan 80 talet..när jag flyttade dit. Har äevn många år i Frälsningsarme´n. Har även varit Kapten..i många år...när jag var gift med mina 4 barns far...Vi var båda Officerare...men skilsmässan.......
Kram Monica!!! Och TACK!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

2 februari 2010 23:21

Läsarsånger är så lugnande att lyssna på, glada och trallvänliga. Tack åter för en andlig stund, tror vi behöver det lite till kvinns då och då... andlig spis blir det annars inte så mycket av.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

3 februari 2010 08:27

Dessa läsarsånger är underbara med sina tänkvärda texter !! =)
Önskar dig en riktigt bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards