♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

lite sent

Av ♥ Monica ♥ - 31 augusti 2010 21:32

Idag blir det en sen blogg, men jag har haft lite att pyssla med så det har inte hunnits med att blogga förrän nu.

Mamma åkte med på morgonen eftersom hon skulle till labb på vårdcentralen.Hämtade henne när jag slutat jobbet och då åkte vi till Landhs konditori och drack kaffe/te och åt varsin baguette,mamma bjöd som tack för skjutsen.

Strukit lite tvätt och varit ute och promenerat med Abbe i det fina vädret.

Ikväll har en god vän till oss varit här och lämnat 10 liter lingon som han hade plockat till oss.....tror han sa att han plockat 220 liter hittils och mer ska det bli.Eftersom det var så skönt väder ute så satt vi på altan och fikade och pratade en stund.Sen gjorde jag i ordning lingonen, stoppade 2 liter i varje påse och la i frysen.....blir smidigt att koka och få färsk lingonsylt, godare än den man köper.

Nu har jag tittat på Fångarna på fortet och i morgon är det final.....spännande att se vem som vinner.

Snart är det dags att intaga horisontalläge, men innan dess säjer jag......


HEJ DÅ FÖR IDAG...OCH...


 

 
 
lillis

lillis

1 september 2010 07:12

I kväll så blir det spännande att se vem som tar hem det hela i Fångarna på fortet. Det är inte fy skam att få så mycket lingon
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

1 september 2010 07:31

Godmorgon vännen :))
Vad trevligt att gå på cafe´med mamma :))
Lingon eller bär överhuvudtaget i frysen , ja då
känner man sig rik :))
Önskar dig en bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

1 september 2010 13:34

Hej!
Mysigt ni har haft det. Tur att det inte var jag som fick lingonen, gillar inte lingonsylt. Gubben brukar få en burk av min mor men annars är det andra röda bär jag kokar varje år. Vi använder mycket rödvinbärsgelé - det tycker jag är toppen!
Men det är imponerande att man orkar plocka över 200l bär av vilket slag det än är.
Må gott
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards