♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Lite blandat

Av ♥ Monica ♥ - 27 januari 2011 16:42

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska skriva här så det får bli lite trams....undrar om det är senaste modet att ha en säng stående på sniskan på balkongen och dessutom en vanlig innesoffa som står bakom knuten,kan det vara så eller?


Som vanligt ligger det högar med små och stora hundskitar som prydnad utmed vägen,det ser inget vidare trevligt ut tycker jag.


En positiv grej är att det fortfarande är ljust ute och klockan är snart fem,det gillar jag.


Negativt är att jag har 20 personer som jag har länkat till, men bara 5 som jag besöker regelbundet och skriver kommentarer till,jag borde kanske skämmas  

Nää, nu har jag tramsat färdigt.....


HA EN FIN KVÄLL ALLA VÄNNER!



 
 
Margaretha

Margaretha

27 januari 2011 17:14

Du tramsar inte alls.Jag gillar dina inlägg.Jag läser också många bloggar,men så blir det några favoriter som man gillar och vill svara på. Du är definitivt min favorit Monica.Du verkar så enkel och flärdfrioch står med båda fötterna på jorden.
Idag har vi haft ett strålande väder här,så jag har varit ute och stavgått. Det var jätteskönt.Men många hundskitar ligger och lyser med sin närvaro tyvärr.Folk orkar ha hund,men de orkar förbanne mig inte böja sig ner och ta upp skiten.
Ha en fin kväll Monica. Vi "ses".Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 januari 2011 19:11

Ja dessa hundskitar ligger över allt och när det blir vår luktar det ju väldigt gott eller hur.
Kan inte fatta att folk inte tar upp efter sina fyrbenta vänner.

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

27 januari 2011 22:10

Hej Monica!
Håller med dej,fattar inte,jag såg väl alltid till att vi hade påsar med oss,fann i varje jackficka.
En ännu obegripligare sak,,man kan se hundpåsar med innehåll i,som man kastat efter att ha plockat upp,ja IQnoll,kallas det...

Du behöver inte bikta dej *L*,fast d gjorde ju nästan jag oxå,haha
men ibl blir det bara så,
jag har fått tbx mina bloggvänner o ngr till på köpet,jättekul
Ha det så bra,vi ses,,Kramen fr Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 januari 2011 22:12

Har du inte hört att det är inne med konstig och skev möbelering i hemmen hehe, kanske är det vi som är gammalmodiga ? Hos mig är det raka puckar av det mästa. Lämnar aldrig hundskit utomhus, allt plockas upp till 100%. Ha det gott vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
irja

irja

28 januari 2011 02:03

Bästa Monica.
Du är sååååååå välkommen att tramsa in till mig också, om du känner för det LER. NEJ föresten jag tycker inte det är något trams vännen, man får ha sina vardagliga funderingar...
Själv är jag hundägare, och plockar upp skiten efter min kära vän,blir lessen när inte andra hussar och mattar orkar kröka rygg och plocka upp hundbajset, inte hundens fel, utan ägarns...
Jag tycker om att läsa ditt trams... LER.
GOODNATT... dröm juva drömmar... Kran IA....

http://40-Talisten bloggplatsen .se

 
lillis

lillis

28 januari 2011 07:01

Är oxå trött på all hundskit som ligger på vägarna,tycker att man kan plocka upp detta
En bra dag// Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 januari 2011 10:54

Go förmiddag, Monica!!!
Ja vi Bloggare, har väl många länkade, MEN så blir det inte man hinner eller "orkar"...läsa, skriva och kommentera REGELBUNDET! OCH tiden och dagarna går ju SÅ FORT!
Trots att jag nu INTE jobbat,,,en enda natt på ca 7 veckor...och trots att jag sitter vid datorn MÅNGA timmar per dygn..så blir det inte att jag "hinner" kommentera till alla regelbundet.
Ibland när jag går in o läser, så tänker jag: "Jag skriver senare"...men det är iNTE alltid jag kommer ihåg det.
Men ROLIGT o TREVLIGT är det med Bloggen och Facebook...vilken "sysselsättning" det är och roligt med att få/ha så många "nätvänner" och så många man liksom känner så väl..man delar både glädje och besvärligheter med varandra. Och ibland att "bara skriva av sig"..kan kännas skönt och sedan få en lite positiv uppmuntran i kommentaren man får....tillbaka.
Önskar dej Monica en trevlig helg med de dina!!!!
Kram!!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards