♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Snålblåst

Av ♥ Monica ♥ - 31 januari 2011 14:26

Idag blåser det kallt trots att det är näst intill töväder.

Nu sjunger januari på sista versen och i morgon är det 1 februari,våren närmar sej  Jag har nyss varit ute på promenad med Abbe och då mötte jag ett ungt par som var på väg till Humlan(förskolan) för att hämta sina små flickor.Vi stannade och pratades vid och då frågade dom om jag hade sett deras katt som varit borta en vecka,tyvärr blev mitt svar nej, ingen katt som liknar deras har jag sett.....en beige okastrerad hankatt.Jag hoppas verkligen att dom får hem sin kelgris igen, men trots att dom har satt upp lappar både i affären och på anslagstavlorna har ingen hört av sej.Någon på djurens vänner som dom hade varit i kontakt med hade sagt att det finns en tant här i byn som tar in främmande katter,det är ju inte bra förstås.Dom visste tyvärr inte vem denna tant är och det är inte lätt att gissa sej till heller.


Nu är det dags att sätta på potatisen så jag säjer.......


Hej för idag!

 
 
lillis

lillis

31 januari 2011 14:43

I dag var det ingen värme ute och prata om tyckte att det blåste så kallt
Ha en fortsatt bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

31 januari 2011 14:50

Solen har precis gått i moln här.
Kyligt på engång blir det!
Ja hoppas verkligen att de hittar sin katt i livet!
Ha en fin kväll.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
irja

irja

31 januari 2011 15:53

GOOD EFTERMIDDAG !!!
ingen sol idag,dagen är molnig med hela+2 grader, okej det blir skön att några av dagarna står på plussidan,,,,
Katten är väl ute och söker sig en partner, det är ju dax för katterna att para sig, eller så har den hitta sig en nu familj,,, våra katt var borta över i 3 månader, det var ju tur att det var sommar, men han kom tillbaka,,, vi sökte efter våran Mio varje dag och mot slutet hade vi gett upp hoppe, men glädjen var stor när han kom hem till oss igen, var han hade varit fick vi aldrig veta......
HA en bra eftermiddag....
KramiZ IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Margaretha

Margaretha

31 januari 2011 22:20

Idag har snålblåsten vinit runt knutarna här.Inget promenadväder alls.Jag har bara varit till badet idag.
Tråkigt att höra om katten.Hoppas de hittar den. Jag minns när vi hade katt så var den försvunnen en vecka. En av våra grannfruar hade tagit in henne och givit henne mat,så hon gick ju dit och åt i stället. Jag bad tanten låta bli detta.Hon visste så väl att det var vår katt.Man gör inte så.Så det hände inte mer. Mia blev 14 år och åt mat hos oss i fortsättningen.Jag kan fortfarande känna saknad efter henne.
Ha det bra Monica. Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

1 februari 2011 17:12

Ja idag har det blåst kallt.
Jag önskar dig en trevlig kväll!
Kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards