♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

En utflyktsdag

Av ♥ Monica ♥ - 20 maj 2012 17:27

Idag har vi varit ute och åkt ihop med Thomas och Erika.

Vi åkte klockan elva och var hemma vid femtiden så vi har haft en heldag ihop och haft väldigt trevligt.

Första anhalten var TABERGSTOPPEN där vi drack kaffe och åt räkmackor.......sen fortsatte vi till NORRAHAMMARSINDUSTRI& BYGDEMUSEUM  och där fanns det mycket gamla grejer......riktigt kul att gå runt och titta på allt.

Därefter fortsatte vi till JÖNKÖPINGS FLYGPLATS och där höll en massa människor på att checka in för att åka till Rhodos.Vi stannade inte så länge för det ankommande flyget från Rhodos var försenat och skulle komma klockan 16:00 och klockan var bara lite över tre.....avgående flyg skulle gå 17:10,men det var ju trevligt att se alla förväntansfulla resenärer.

Sista anhalt blev HABO KYRKA där jag aldrig hade varit inne förut trots att vi inte bor så långt därifrån..cirka 2,5 mil tror jag.


Nu återstår det att titta på nyheter och spela bingolotto och tv-kvällen avslutas med mästarnas mästare.


Naturligtvis var kameran med idag och jag ska väl dela med mej av några foton som jag tog.


*klickbara bilder*


     

Bilden till vänster är en fin vy från Tabergstoppen

På mittenbilden poserar Thomas och Erika 

och

till höger har vi fått våra räkmackor och jag kan lova att dom smakade väldigt gott.


HA EN RIKTIGT BRA KVÄLL ALLA NI SOM TITTAR IN HÄR!


 




 
 
lillis

lillis

20 maj 2012 19:15

Vilken mysig dag ni haft tillsammans med era kära, och så gott med räkmackor.
Nu i kväll så blir det att titta på Mästarnas mästare
Ha en skön kväll
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

20 maj 2012 19:35

Vilken härlig dag ni haft. Hoppas att du vinner nåt på Bingo Lotto. Ha en fortsatt fin kväll.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

20 maj 2012 22:57

En härlig dag för utflykt har ni gjort, fina foton visar du oss. Räkmackorna ser ut att vara supergoda, älskar sådana mackor.
Jag missade första ½ timman på ”Mästarnas mästare”, glömde bort tiden, pratade med min syster på Skype och tiden bara rusade iväg. För varmt i dag, sommarens första dag, jag och värme passar inte ihop, lagomt är bäst, men värmen skall fortsätta.
Nu sover du nog så jag är lite sent ute för att säga god natt.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

21 maj 2012 12:14

Så trevligt ni haft och vädret är ju kanon. Alla dörrar öppna och tvätten hänger ute. Jag orkar inte blogga för varken tid eller kraft finns. På kvällen är jag helt slut. Vill bara att flytten ska vara över. Sen ska det bli bättre och dotter finns som avlastning.
Ha en skön vecka och må så gott.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards