♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

En titt i dagens tidning.......igen

Av ♥ Monica ♥ - 4 december 2008 14:48

Nu är det rent för jäv*igt....loggan går inte att få in här på bloggen idag, har försökt flera gånger så nu får det vara....provar väl i morgon igen.


Nu till dagens titt i vår lokaltidning, den så kallade lusadräpa......det är oro bland sjuksköterskestudenterna i Skövde eftersom det har kommit fram att skolan saknar godkänd utbildning. Det kan inte vara så muntert för eleverna precis.

Sen ska det bli tuffare att bli lärare i framtiden, lämplighetstest kommer att göras vid intagningen till utbildningen och det är väl på tiden för visst finns det lärare som inte är lämpliga för det arbetet....vi hade åtminstone ett exempel på det här i min skola när jag gick där, en lärare som absolut inte kunde hålla ordning på sina klasser och det var  alltid så när han fick en ny klass, dom andra lärarna hade aldrig några problem med dessa elever, så det är inte bara elevernas fel när det går snett.Rätta mej om jag har fel!

Sen har den kyrkliga diakonikretsen här i byn haft sin årliga auktion och den inbringade 18 500:- och dessa pengar kommer att delas ut till olika ändamål....vad återstår att se, men man får hoppas att det blir till dom som bäst behöver.


Annars går dagen sin gilla gång....Thomas var här och fikade för en stund sen, han slutade lite tidigare idag eftersom han och några kompisar ska åka på den årliga jakten till Danmark i kväll. Senare i kväll kommer Rickard en sväng med enbärsdricka som han har köpt till oss, men innan dess ska jag åka till mamma med varor som jag har köpt till henne idag. Snart är det dags att äta lite middag......

kOLLA MIN UTLOTTNING SOM FINNS PÅ DEN 1 DECEMBER!

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

4 december 2008 16:48

Du behöver inte rättas Monica. Du har alldeles rätt och jag vet vem du menar.

Jaa, nu bär det av till Danmark och jakt där. Lottas svärfar är ju med också så det visste jag fast det inte stod i "dräpa".

Tänk vad bra din mamma har det som har dig så nära och kan få hjälp av dig. Trygghet för er båda !!!
Jasså var det svårt att få in loggan. Tror det är strul ibland för det har hakat upp sig här också fast inte idag.
Ha en bra kväll.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

4 december 2008 18:20

Vill önska dig en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

4 december 2008 19:19

Väldigt trist för eleverna men det måste väl gå att få ordning på, har en brorsdotter som gick ut där för några år sen, då var det okey.
Höga krav måste det säkert vara också på lärarna idag, stora barn och inte så tama som vi var en gång, hehe

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

4 december 2008 20:45

Det är många lärare i skolorna i dag som inte är utbildade för yrket, men i brist på lärare så får flera gå in där det fattas. Mycket är skevt, krokigt och tokigt i dag.
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards