♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Snöat hela dagen

Av ♥ Monica ♥ - 12 december 2008 15:34


Idag har det snöat hela dagen!

Jag var ute på altan och tog några bilder för en stund sen.....dom finns att beskåda längre ner här på sidan.

Annars har dagen gått sin gilla gång med veckohandel som vanligt när det är fredag. Vi åkte upp till mamma med hennes varor när vi hade plockat upp det vi hade köpt och Göran skottade rent från snö åt henne och sen fick vi kaffe med dopp innan vi åkte hem igen.....smakade gott!

Ikväll ska jag titta på finalen av idol.....spännande att se vem som vinner. Jag tycker att både Kevin och Alice är värdiga vinnare.

Nu kom en kollega med mitt paket från oriflame så det blir till att göra i ordning dom grejerna till mina kunder.

Ha en riktigt mysig kväll!



 I torkvindan hänger det en automat med solrosfrö vintertid


Vår mysiga tomte och snögubbe på altanen


 Syrénhäcken står spretig i snön

 
 
Medresenärska

Medresenärska

12 december 2008 15:59

Nu har Medresenärska helghandlat också. Det blev Ljungqvist idag för jag behövde fylla på kaffeförrådet och då betalar jag inte dubbelt här i byn.

Vitt och vackert är det men visst ... det räcker nu. Skönt att det inte är så kallt.
Ha en mysig kväll ni också !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

12 december 2008 18:00

Här fryser det på så snön blir nog liggande över helgen i alla fall. En vit Lucia blir stämningsfullt. Fina vinterbilder, och så praktiskt med fågelautomat i torkvindan, mycke grenar* att sitta på där mellan foderintagen.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

12 december 2008 18:19

Här har oxå kommit snö,men ni har nog fått mera som jag ser på dina fina kort
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

12 december 2008 19:01

Så vackert ni har det:)
Här har det varit snöblandatregn hela dagen men lite vitt ligger på några ställen.
Ja..vem vinner ikväll skall bli spännande.
Go fredags kväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

12 december 2008 19:06

Ja det ser ut likadant här hos mig!
Ljust vart det när snön kom.

För mig finns bara en som kan vinna och det är KEVIN!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

13 december 2008 13:18

Vad vackert med all snö..!

http://annelieh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards