♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Lite om mycket mera

Av ♥ Monica ♥ - 20 maj 2009 17:23

Igår var det 30 år sen vi flyttade in i vår nybyggda villa...tiden går verkligen fort och jag undrar var dessa trettio åren har tagit vägen. Mycket har passerat under de här åren.

Jag minns så väl när jag på måndagen den 21 maj....två dagar efter inflyttningen, lyssnade på radio skaraborg och fick höra att det var en storbrand i Varnhem och hela byn var hotad eftersom det blåste kraftigt, och till råga på allt så var det brandkåren som hade tänt eld på en lada som skulle eldas upp. Helt vansinnigt när det blåste så hårt.Minns inte exakt nu hur många hus som brann ner, och även i Varnhems kyrka höll det på att ta eld.

*************************************'

Jag lovade ju i gårdagens blogg att visa foton på det jag köpte så billigt i Brissmene och här nedanför kommer fotot


Kvalitén på fotot är inte det bästa, och blommorna är mycket vackrare i verkligheten...

************************'

I eftermiddag har vi varit med yngste sonen i Skövde en sväng. Han ville ha resesällskap dit så han ringde och undrade om vi ville följa med. Så klart att vi gjorde det även fast vi så gott som var klara att åka till Falköping eftersom Göran skulle köpa sej regnkläder, men det gick ju lika bra att köpa det i Skövde.

I morgon är det ju då den så kallade flygaredagen så då är man ledig från jobbet. På eftermiddagen klockan 3 ska vi åka  och gratulera lilla Michaela som fyllde 10 år den 14 maj.

*******************

I morgon är det  dragning i min tävling och intresset har varit stort.....21 personer har svarat rätt så i morgon kommer jag att skriva alla namnen på lappar och dra en vinnare.

Lycka till!

************************'


Härlig färg på min orkidé jag fick av Birgitta när jag fyllde år...


HA EN TREVLIG KVÄLL!


 
 
lillis

lillis

20 maj 2009 18:46

Vilken härlig färg det är på Orkiden.Fina blommor som du handlat.Förstår att det finns många minnen när man bott så länge som ni gjort
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis

 
Ingen bild

ze där

20 maj 2009 19:41

Kristi himmelsfärdsdagen heter det väl.

 
Dante

Dante

20 maj 2009 21:13

Tack detsamma! :)

http://dante.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

20 maj 2009 21:14

Jasså är det 30 år sen Varnhem brann. Ja tiden går och vi blir naturligtvis äldre vi också. Orkidén har enligt mig en förskräcklig färg. Skarp lilafärg får mig att må dåligt. *skrattar* och säger .... nu blir jag nog sömnlös !!!
Ha det gott !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

20 maj 2009 21:29

hej vännen,
först,tack för de fina orden,
vet ej om jag är fin,men försöker behandla andra som jag vill bli behandlad själv,
men lviet var ej alltid så lätt tidigare,o så är det ju för mng,
o jag är så evigt tacksam för det jag har idag,för min man,våra barn,att jag bara får vara en del i så mkt av allt som sker,
har fått flera nya vänner,på skärmen o oxå utanför,
det berikar o ger sån guldkant på tillvaron,
när jag får pyssla om,lyssna eller bara finnas till o på ngt sätt kanske kunna hjälpa eller stötta,då trivs jag än mer,
glömmer aldrig,det var i mitten av 80talet,
jag var sjuk,sängliggandes,på den tiden o än förresten,så är kexchoklad en stor favorit för mej,
när jag då var sjuk kom en kompis till mej,hon var då ensamstående,hade det ej så jättegott ställt,
DÅ kom hon till mej,med ett paket,däri låg två kexchokladkakor,inget annat kunde ha glatt mej mer från henne eller ngn annan,

jaja,det blev en lite utläggning där,*L*

hoppas dina växter tar sig o fortsätter frodas,säkert blir det så under ditt beskydd,

ha det så bra du bara kan,
nu ska jag skriva lite i min blogg om dagen
kramelikram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

20 maj 2009 21:49

dina blommor kommer att bli både stora täta och fina bara solen kommer tillbaka och lyser på dom, alltid lide spröda så här på försommaren. Vacker färg på din Orkidé, dom är ju så tacksamma också.
Ha en fin helg !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

21 maj 2009 10:49

Klart att dina plantor kommer att växa o frodas det tror jag. Bara värmen o solen kommer tillbaks....
Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Fröken Eko

Fröken Eko

21 maj 2009 23:07

Grattis till vinnaren Sara och tack för tävlingen!

/F

http://frokeneko.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards