♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Tävlingen är avgjord

Av ♥ Monica ♥ - 22 maj 2011 10:12


Nu har jag förrättat dragning som det så fint heter.Min fråga var ju vad SKETBACKAKÅL är för något och som de flesta har svarat så är det BRÄNNÄSSLOR.Förklaringen till namnet är att förr i tiden när det var utedass så växte det som regel brännässlor bakom dasset...kanske att det är ett västgötskt namn,jag vet inte, men det kan vara så.

Jag tackar för alla svar jag har fått och den som hade turen att vinna är EVA SUNDSTRÖM........hon och jag bodde grannar när vi växte upp,bara rakt över gatan så närmare kunde vi inte bo.Nu bor Eva långt uppe i norra Sverige så vi ses väldigt sällan numera.


GRATTIS EVA!

Jag hör av mej till din mejladress.....


*********************************

Idag är det riktigt skönt ute så det blir till att gå ut och njuta......


HA EN SKÖN SÖNDAG ALLA BLOGGARE OCH ÖVRIGA LÄSARE!


 
 
lillis

lillis

22 maj 2011 13:05

Grattis till Eva som vunnit
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

22 maj 2011 14:10

Grattis till Eva!Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

22 maj 2011 16:29

KJa jag kommer ihåg..när jag var barn..och utedassen...brännässl....men aldrig hört det yttrycket...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

eva.sundstrom@gmail.com

22 maj 2011 17:40

Va kul att jag vann!
Minns du Monika när du och jag cyklade till Vistorp? till din mormor/farmor nånting? jag tror jag bara var 5-6 år..det var tider det
Ha det bra! Kära hälsningar/ Eva

 
Ruth

Ruth

22 maj 2011 22:34

ETT STORT GRATTIS TILL EVA SOM FICK EN SÖT SKYDDSÄNGEL !
Roligt att få läsa om bakgrunden till gåtan, alltid lär man sig något nytt.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

23 maj 2011 22:31

Grattis till Eva som vann.
Jag har aldrig hört det namnet förr, medn det är ganska logiskt när man vet svaret.
Ha det så gott och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

24 maj 2011 13:53

Grattis till Eva!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards