♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2012

Av ♥ Monica ♥ - 3 januari 2012 16:01

Än har det inte kommit någon snö,men det pratas om att det kan bli när som helst,men här regnar det stundtals idag.Det har börjat blåsa lite också och mer ska det ju bli i natt och i morgon.


Jag har inte uträttat så mycket nyttigt idag.......tvättat en 40-graders tvätt.......lagat middag och varit ute ett par gånger med Abbe och sen har jag ju suttit här vid datorn lite också förstås.


Ikväll ska jag se *Agnetas smällkarameller* i fyran klockan åtta,det blir säkert trevligt.


En dag kvar att jobba denna veckan eftersom jag har en ledig dag på torsdag(arbetstidsbank) och på fredag är det ju helgdag.


Nu avrundar jag dagens blogginlägg med ett foto.....


 

Tänk när vi har hunnit så här långt på året....jag kan nästan känna doften av syrenén


HA DÄ GÖTT!

Av ♥ Monica ♥ - 2 januari 2012 15:58

Nu blir det en ny fråga att svara på.Föregående var ju om ni längtade efter julen och det var 29 stycken som svarade......hur resultatet blev kan ni kolla om ni har lust.


Första arbetsdagen på det nya året är avklarad för längesen,jag jobbar ju bara 2 timmar om dagen.Regnat och varit allmänt grått även idag,men ganska behaglig temperatur.


Ikväll klockan 21:00 visas filmen *Sommaren med Göran * i fyran,den ska jag titta på.Tror den är ganska underhållande,men det vet man ju förstås inte innan man har sett den.


Nu kommer snart sonen och hämtar Abbe......jag tycker inte att det är lång stund sen jag hämtade honom,men det är väl tur att man inte tycker att dagarna segar sej fram.


Detta var allt för idag.....


HA EN BRA KVÄLL ALLA...

Av ♥ Monica ♥ - 1 januari 2012 14:21

Idag får vi skriva 2012,ett nytt år börjar idag.....ett år som kommer att bli lite utöver det som varit innan eftersom jag jobbar tre månader till,sen går jag i pension.Jag ser med glädje fram emot att sluta jobba även om jag har trivts bra på posten.Jag började ju där den 1 februari 1982.Nu är det ju tyvärr inte den post som har varit,en del nytt har tillkommit och ändå mer som har försvunnit...det är inte till fördel kan jag tycka.Det blir en stor förändring  i höst för mina arbetskompisar i Mullsjö som jag inte tänker gå in på här och nu.


Gårdagskvällen var trevlig,vi åt den grekiska pyttipannan och den var väldigt god,men det var bra tilltaget för vi har middag i dag också eftersom det blev mycket över.Vid tolvslaget skålade vi in det nya året i cider och efter en stund tackade våra gäster för sej och jag skjutsade hem Abbe eftersom han var hos oss på kvällen när hans husse var med kompisar och firade nyårsafton.Skönt att Abbe inte reagerade på nyårsraketerna......men så är han en väldigt lugn och trygg hund,om det nu har någon betydelse i det sammanhanget.......


Idag är det väldigt mulet och grått väder,regnar emellanåt gör det,men jag sitter inne vid datorn här så jag har inte ont av varken väder eller vind.


Avslutar med att önska alla...


EN GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!


***************************************

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards