♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av ♥ Monica ♥ - 14 augusti 2012 14:40

............vecka 29 och vi inledde med att åka till ULLARED.Vi åkte vid tiotiden och var framme efter ungefär två timmar.Inga problem med varken parkering eller ingång till affären,bara till att traska direkt in och börja handla.


På fredagen den tjugonde var det en ganska så speciell dag eftersom Thomas och Erika flyttade till sitt nyinköpta hus i Kälvene......så nu har dom flyttat till en ny kommun och även ett nytt län.Trots det så är det bara cirka 15 kilometer bort så det är ju inte så långt att åka.


 

Här har dom börjat lasta grejer........


Den nye husägaren syns intill trappan till vänster på kortet.......så nu är även Rickard husägare och han håller som bäst på att måla och tapetsera för att sen flytta ner på första våningen.Bra när man bara behöver bära möblemanget nerför trappan.


 

Här är Thomas och Erika på väg in i sitt *nya* hus.


 

Här bär Rickard och Erikas pappa in grejer för brinnande livet........dom blev senare belönade med kaffe,smörbullar och pärontårta som jag hade köpt på Landhs i Mullsjö och bjöd samtliga som hjälpte till den eftermiddagen.Vi satt på altan och fikade och beundrade den vackra trädgården som dom blev ägare till i och med husköpet.


På lördagen flyttade dom resten av möblerna,men då hjälpte inte jag och min man till för då gjorde vi något helt annat  men om det berättar jag i morgon!


Lika fint väder idag och tredje dagen som vi har suttit på altan och ätit middag,det har inte hänt på hela sommaren förut.Idag åt vi stuvade makaroner och stekt falukorv.

Nu tänker jag sätta mej på altan och läsa en stund,men jag hälsar på er i bloggarna lite senare.

Det får bli innan allsångsfinalen ikväll.......


TJINGELING SÅ LÄNGE!

 

 



Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards