♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 21 juni 2008

Av ♥ Monica ♥ - 21 juni 2008 21:17

Nu är det snart slut på midsommaren för detta året.

 Gårdagen var ganska bra vädermässigt på förmiddagen och vi kunde faktiskt sitta på altanen och äta. Halv tre begav vi oss alla till Gravsjö och midsommarfesten där. Thomas, Rickard och Mia åkte i Rickards bil och jag ,mamma och Göran åkte i vår bil, men det dröjde inte länge förrän himlen öppnade sej och regnet öste ner, och inte nog med det, det blåste som sjutton också. Vi åkte hem efter att vi varit där ungefär en timme så vi drack inte ens kaffe där, så när vi kom hem tog vi lite kaffe med dopp.

Klockan sex kom en svägerska och svåger som vi bjudit hit och även mamma, Thomas, Rickard och Mia var med på kvällen. Vi åt grillad lax,kotletter, korv, pommes frites,sallad och två olika såser, men vi fick sitta inne och äta för det var ganska kyligt ute. Vi hade väldigt trevligt, och efter mycket prat och skratt..... och fika, åkte våra gäster hem och vi gick ganska snart och la oss efter en trevlig midsommarafton.


Idag åkte jag och Göran till Falla på förmiddagen och städade husvagnen som har varit fågelhem i vår och en bit in på sommaren så nu är det fint och iordning där tills jaktsäsongen börjar.Vi har även varit i Valunda en sväng med det Netha hade beställt från oriflame. Thomas, Rickard och Mia var där och dom skulle grilla. Det är tradition att Thomas åker dit på midsommardagen och nu är även lillebror med tjej med i år.Kul när syskonen umgås och har trevligt.

Jag har suttit en stund och lyssnat på min nya bok "Värmebölja" av Viveka Lärn. Det är elva cd-skivor och jag har lyssnat på den första och som vanligt är det mysigt att lyssna på författaren när hon läser. Detta är ju ytterligare en bok som handlar om Saltön.

Nu är det snart dags att krypa i säng......


GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards