♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Det var länge sedan vi sågs.........

Av ♥ Monica ♥ - 19 augusti 2008 12:42

Ja, så började brevet som jag fick och det var från tre av mina forna klasskamrater. Dom undrade om det fanns intresse för en klassträff. Naturligtvis var jag intresserad. Träffen skulle bli den 20 maj och året var 1995.Jag ringde och anmälde mej och efter en tid kom det ytterligare ett brev och där stod det hur många som anmält sej. Det var endast 3 av nästan 30 personer som inte hade anmält sej.En lärare skulle komma, men vem det var stod inte i brevet.

Så blev det den 20 maj....och klockan 12:00 träffades vi på Träffpunkten här i Sandhem.Det var bara en av killarna som jag inte kände igen riktigt, annars var alla sej lika, ja alla såg ju naturligtvis äldre ut än på 50/60-talet. Det började med upprop och 12:30 intog vi en underbar lunch som bestod av så kallad exotisk planka. Vi åt och drack(inga starka drycker) och pratade. När vi ätit och var mätta fick vi i tur och ordning  berätta om våra liv och hur det gestaltat sej fram till dags dato. Mycket intressant att höra om sina klasskamraters liv och vad dom jobbade med.Läraren som var med var den magistern som vi hade i årsklasserna 5-7 och han bodde i Göteborg.Han såg ut precis som när vi hade honom som lärare, endast skägget och håret var lite grånat.Det var meningen att vi skulle göra en bussutflykt till våra gamla skolor 13:30, men vi hade så mycket att berätta om så det blev försenat, men vad gjorde det, vi hade ju hela natten på oss. Tre av oss bor kvar här, vi har varit fyra, men tyvärr är en avliden sen två år tillbaka ,och en avled för en tid sen...boende i Mölndal. Annars är klassen utspridd över landet.....Stockholm, Ludvika, Bankeryd, Nyköping, Tidaholm, Axvall och Skövde är några bosatta i. Men till slut kunde vi åka iväg och det var en av de som ordnade med träffen som körde bussen och hon var även ägare till bussbolaget vi har här så det var ju himla smidigt. Vi hade fikapaus under utflykten också och det var i en annan av arrangörerna av träffen som ordnat det i sitt föräldrahem där hennes syster bodde.När vi kom tillbaka till Träffpunkten dukades det fram olika sorters paj och bröd, allt hemgjort av de tre tjejerna....Marita,Dagmar och Marie-Anne som så fint ordnat och planerat denna träff. Efter ytterligare prat och dragspelsmusik av Lennart och sång av Dagmar och Uno blev det dags för kaffe igen och om jag inte minns fel serverades det tårta också. Jag minns inte vad vi betalade för allt detta, men en dryg hundralapp var det nog. 00:30 skjutsade en av mina "gamla" klasskamrater hem mej för då tyckte vi att det var dags att avsluta.Många kort togs det denna dag som jag kan ta fram och titta på och minnas denna underbara vårlördag.


Ja, mina bloggvänner och övriga läsare.....så här lyckad kan en klassträff bli och jag levde minst 2 veckor på den dagen!

 
 
Ruth

Ruth

19 augusti 2008 18:58

Ser att din klassträff var givande och trevlig på alla set och vis. Roligt när den kännslan infinner sig, och ofta blir den vad man gör den till och man inte har för skyhöga förväntningar. En mycket trevlig berättelse !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

19 augusti 2008 19:24

Roligt att läsa om din lyckade klassträff:) En tanke bara...de som inte kom kanske livet inte hade vart så snällt emot?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 augusti 2008 19:29

Tack för rolig läsning. Det är roligt när så många ställer upp. Ni var inte så många som bodde kvar här av din årskurs. De har seglat ut i världen men en hel del kommer väl hit på besök eller?? s du träffar dem någon gång lite då och då??
Bilden du skickade mig var fin. Fortsätt så, det är kul att mixtra.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

19 augusti 2008 20:12

Jag har aldrig vart på någon klassträff. Jag vet att det har haft det men jag har aldrig fått någon inbjudan...
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica blogginnehavaren här

19 augusti 2008 21:35

Ruth: Kul att du gillade det du läste.

Skogsfrun:Det stämmer bra det du hade i tanken.

Resenärskan:Elisabeth träffar jag ibland. Vi var på marknaden i juli ....min bästis från skolan.Har suttit ikväll med photoshop och är riktigt belåten med mej själv.

Cina: Riktigt elakt att inte bjuda in dej tycker jag. Fler som inte blev bjudna eller?

Kram på er mina goa bloggvänner!

 
lillis

lillis

20 augusti 2008 07:40

Jag har varit på klassträff en gång och det var nog för 20 år sen, men det var väldigt kul att träffa dom flesta
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards