♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Blommor från nu och då

Av ♥ Monica ♥ - 5 maj 2009 12:13

Jag har roat mej med att jämföra två identiskt...nästan i alla fall...likadana foton som är tagna den 29 april, men med ett års mellanrum


Detta fotot tog jag 29/4 2008......




.....och detta är taget exakt ett år senare


Skillnaden är väldigt stor skulle jag vilja påstå och orsaken tror jag är att det hämmade växterna detta året eftersom det var över 10 minusgrader flera nätter när dessa blommor hade tittat upp ur jorden.

********************

Inatt har vi fått 5 millimeter välbehövligt regn och det ser nästan ut som att det kan komma någon skur till för det är ganska mulet.

Nu ska jag ägna mej åt lite hushållsarbete en stund!

*********************

Ett litet missöde har skett...den översta bilden skulle inte vara med idag egentligen, men det får vara som det är nu.........


HA DET SÅ BRA.......VI HÖRS I MORGON IGEN!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

5 maj 2009 12:34

Jo, visst är skillnaden med bilderna jättestor. Ändå lär ju april i år visst vara den varmaste på 100 år, men det är väl inte överallt och det finns förstås lokala/regionala skillnader också./Fel bild, men läcker hårfärg i vilket fall som helst. För egen del har jag en tendens att få in två av EXAKT SAMMA men kollar så att jag får bort den. Men nu var det ju inte SÅ utan att bilden kom in för tidigt men det gör väl inget./Läcker bakgrund, magnolia, ett favoritträd./Tack för kommentaren.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 maj 2009 14:51

Ja, visst är skillnaden stor på bilderna det är kul att se,här har det regnat av och till under dagen
Ha det fint och gott
Kramen

http://danslillis

 
Medresenärskan

Medresenärskan

5 maj 2009 18:17

Det är skillnad på bilderna men nu får du det vackra lite längre fram att glädjas åt. Hade du ingen bakifrånbild på dig själv sen ett år tillbaka??? så hade vi kunnat jämföra det också. *skrattar*
Ha det gott!!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

5 maj 2009 18:34

Synd att inte blommorna blev lika fina i år för dig.
Bra bild på dig bakifrån..har du varit och klippt dig? Fint är det!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

5 maj 2009 20:46

HiHi..ja det är nog inte så svårt att förstå var jag arbetar!
KRAM

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

5 maj 2009 22:37

Roligt att du har dessa bilder tagna med ett års mellanrum, kuligt att se.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

6 maj 2009 09:46

Men va tråkigt att de inte gått till som de ska dina fina blommor. Det är ju en stor skillnad må jag säga! Men nästa år kanske de kommer en blomprakt igen den som lever få se.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards