♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Lusse utan lussegubbar

Av ♥ Monica ♥ - 12 december 2009 12:23

När jag var ung var jag och min kompis Gunvor ute och lussade den 12 december, nu för tiden är det tydlingen ingen som gör det längre.Vi hade så roligt och vi besökte alltid en tant och farbror nere i Tyskahemmet, tanten var för övrigt min arbetskamrat på Lindbloms konfektion. Jag minns särskilt ett år när Gunvor hade en potta som hon fick frukt och karameller i, men tanten i Tyskahemmet ville inte lägga något i pottan så jag fick ta det som Gunvor fick i min korg som jag samlade gåvorna i. Det är roligt att tänka tillbaka på gamla tider, man blir allt lite nogalgisk och det är inte så längesen jag sa till yngste sonen när vi satt och pratade om hur tiderna har förändrats att jag är glad att jag inte är ung nu....han tittade lite undrande på mej, men jag förklarade då att man var aldrig rädd för att gå ut i mörkret på kvällarna för nu vet man ju aldrig vad för sorts människor som är ute, det finns ju så mycket droger och skit som folk blir dumma i huvudet av. Nu bor ju jag i ett litet samhälle, men det kan väl hända otrevligheter ändå, det har ju varit två mord här sen mitten på 90-talet och det första hände utanför grannhuset där mina söner bor nu. Huset kallades länge för mördarhuset efteråt, men nu bor det trevligt folk där som tur är. Nu seglade jag visst bort från lussefirandet........men så blir det ibland, det ena ger det andra.


Nu till något helt annat......


  Så här såg det ut för ett år sen, fotot är taget i vår trädgård......

Idag har vi lite pudervitt på marken och det är ett par minusgrader.


Jag har satt upp alla julgardiner nu på förmiddagen så nu blir det bara middagslagning och sittning vid datorn och ikväll blir det dansbandskampen som jag ska kolla på.


Kors då, jag höll precis på att glömma att nämna om IDOL, det blev ju ERIK som vann titeln idol 2009...en värdig vinnare,även om Calle var bra också.


GRATTIS ERIK!!


NU ÖNSKAR JAG ALLA MINA BLOGGVÄNNER EN RIKTIGT TREVLIG LUSSEEFTERMIDDAG OCH KVÄLL!


 
 
lillis

lillis

12 december 2009 14:08

Visst är det kul att tänka tillbaka på allt roligt man haft genom åren.Så skönt att du fått gardinerna på plats
Önskar dig en bra och trevlig helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margareta

12 december 2009 14:18

Nu är du väl allt ute på hal i skall ja säga.
Lucia är i morgon den 13 december och inget annat.
Annars ha det

 
margit

margit

12 december 2009 15:13

Hej Monika1 trevligt att läsa "dina gamla minnen"...ja tänk va tiden går...
Och julgardinerna har du också satt upp..ja det är alltid lite stress och krav man har på sig som kvinna o husmor...speciellt inför dessa stora helger...
Kramen!!/Margit

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards