♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 3 november 2010

Av ♥ Monica ♥ - 3 november 2010 13:13

Idag är det ett riktigt busväder med sol en stund och regn i nästa stund, blåser kraftigt gör det också.Växlande väder med andra ord.

Hoppas att det håller upp när jag och Abbe   ska gå ut en runda om en stund.


Ikväll är det inflyttning hos bönderna.....hur ska det gå  denna säsongen tro? blir det svartsjuka och osämja kanske på en del gårdar....det återstår att se hur det blir med det.Berg flyttar in kommer efter bönderna, undrar vem hon ska besöka denna gången? Mycket på gång i tv just nu, synd bara att en del program sänds samtidigt och jag brukar aldrig titta på några repriser för antingen är dom dagtid eller sena kvällar och tittar på tv före klockan 17:00 det gör jag aldrig,det räcker att sitta några timmar på kvällen.Det finns folk som har på tv:n hela dagarna och det är upp till var och en naturligtvis och för många ensamma är det väl ett bra sällskap så jag ser absolut inte ner på det.


Tvättmaskinen surrar för fullt i tvättstugan och snart är det dags att hänga tvätt, men det får bli inomhus för någon tork är det inte ute nu även om det blåser, men visst är det bra att kunna hänga lite kläder på altan om det blir fullt i torkskåpet.......tänk så bra vi har det mot vad våra föräldrar hade det när dom fick stå och tvätta allt för hand....åtminstone gjorde min mamma det när jag var barn och vi hyrde uppe i Axtorp, när vi flyttade ner till huset då hade vi ju tvättstuga, men någon tvättmaskin fanns  inte då i mitten på -50-talet hos oss i alla fall.


Nähä, gott folk nu blir det till att göra lite nytta och inte sitta här vid datorn och lata sej!


HA EN RIKTIGT BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards