♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 15 november 2010

Av ♥ Monica ♥ - 15 november 2010 13:24

För ett par veckor sen samtalade jag med en dam som bara hade negativa tankar om allt vi diskuterade...ja, det var väl egentligen hon som pratade och jag stack väl emellan med någon liten kommentar till det hon sa.Det började med att hon tyckte att dessa datorer är ett elände för alla barn som sitter och spelar istället för att lära sej något vettigt i skolan......och hur föräldrar nu för tiden fungerar som inte bryr sej om att se till att barnen läser sina läxor istället för att sitta vid datorn.......sen vad det det här med tsunamin som var annandag jul 2004. Då undrade hon varför folk inte gjorde som djuren och gick upp i bergen när vattnet försvann från stränderna utan gick och ställde sej och tittade och det jag tyckte var så hemskt när hon pratade om detta var att folket fick skylla sej själva och dom kunde hålla sej hemma istället för att åka till Thailand. Jag sa då till henne att det här med tsunami visste nog inte folk om för jag hade då aldrig hört talas om det innan.Sen tog hon upp det med askmolnet  på Island och det var samma där, att folk kan hålla sej hemma i sina respektive länder, men då sa jag att det är ju en hel del människor som flyger till olika länder i sina arbeten, men det svarade hon inte på direkt........jaa, detta var inget vidare roligt samtal jag fick uppleva med henne, kanske att hon hade en ovanligt dålig dag för det fanns absolut inget som var positivt för henne den dagen,åtminstone inte när hon pratade med mej.

Jag kunde inte låta bli att skriva om detta i min blogg för samtidigt som det var tragiskt på ett sätt så var det ändå lite lustigt att hon bara drog fram sånt som hon var upprörd över för hon var riktigt ilsken och upprörd över detta.När samtalet var avslutat så tänkte jag i mitt stilla sinne att jag hoppas att jag aldrig någonsin blir så negativ till saker och ting....åtminstone kan man ju då hålla det för sej själv och låta andra slippa höra på det.


********************************************

Efter en regnig morgon och förmiddag skiner nu solen och jag ska gå ut på promenad med Abbe  innan det är dags för matlagning..idag blir det bondomelett till middag, längesen vi åt det.


HEJ SVEJS.....VI HÖRS I MORGON IGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards