♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Midsommar 2012

Av ♥ Monica ♥ - 23 juni 2012 18:01

Nu har vi firat midsommar i dagarna två......midsommarafton klarade vi oss från regn ända tills klockan blev åtta på kvällen. Vi har haft två trevliga dagar ihop med släktingar och då räknar jag även in Erikas föräldrar.

*klickbara bilder nedan*




Midsommarafton åt vi sill och potatis på altan




 

Erika och Thomas har just ätit färdigt


På eftermiddagen åkte min man och jag till Gravsjö där det var midsommarfest.Vi tog lite lotter och jag hade turen att vinna en sillburk och en plasthink med diverse matvaror.

Klockan sex kom två av makens syskon med respektive och då åt vi smörgåstårta


 

Smörgåstårtan hade vi beställt på Björkhaga hotell och den var som vanligt väldigt god.

Kaffe med jordgubbstårta från Landhs konditori avslutade vi kvällen med.

När gästerna hade åkt hem skjutsade jag hem min mamma och sen hämtade jag Abbe som skulle ligga hos oss över natt.


Idag har vi varit uppe i stan på kolonin och firat Erika och Thomas födelsedagar...Erika fyllde ju i torsdags och Thomas fyller i början på juli,men det återkommer jag med då.

Vi fick grillkorv med olika tillbehör och kaffe och två sorters tårta.Regnet kunde inte hålla sej borta ,men vi satt under tak så blöta blev vi inte och det var riktigt varmt och skönt.


 



Här har dom tagit upp sina presenter....av oss fick dom varsitt troll och av Erikas föräldrar fick dom biljetter till diggiloo på Läckö slott.

Fotot till höger är taget från kolonin....en riktigt fin utsikt.....


HA DET GOTT.......

 

 











 
 
Ingen bild

Ann

23 juni 2012 19:02

Tack för en mycket trevlig midsommarafton!

♥ Monica ♥

23 juni 2012 21:34

Tack själv.....det är alltid roligt att träffa er

 
lillisl

lillisl

23 juni 2012 19:49

Fin och trevlig du haft med dina nära och kära.
Många fina kort du visar för oss så roligt att få se
Ha en fortsatt bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 juni 2012 21:14

Som vanligt har ni det jätte mysigt på era träffar.
Smörgåstårtan ser verkligen god ut.
Den skulle man ha en bit av nu ;).
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

♥ Monica ♥

23 juni 2012 21:33

Det blev smörgåstårta kvar,så du hade kunnat få dej en bit om du kommit...

 
Ruth

Ruth

23 juni 2012 22:47

En hellyckad midsommar med god mat och toppentrevligt sällskap ser jag. Turen var med dig också så du vann på lotteriet, mat går alltid åt. Smörgåstårtan ser ut att vara riktig smarrig, det tror jag säkert att den var också. Får även passa på att gratta födelsedagsbarnen som inte är några barn längre utan vuxna hehe. Många fina foton förgyller ditt inlägg i dag också.
Hoppas ni även får en fin söndag !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards