♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 5 november 2009

Av ♥ Monica ♥ - 5 november 2009 15:24

Jaha gott folk, i morse dalade små vita flingor ner från luften när jag åkte till jobbet. Väl hemkommen igen så blev det en tur till skogen och släktens jaktmarker...lille ABBE skulle få gå lös en stund och det uppskattade han verkligen. Nosen ner i backen växelvis med att kolla så vi var med. Han gick inte ur synhåll ifrån oss, han är ju bara 5 månader...fyllde han igår.


 

Detta fotot tog jag idag....säsongens första snö...Abbes första snö någonsin, men han hoppade och skuttade så han gillade nog snön tror jag. Han tycker i alla fall väldigt mycket om att vara ute, men det tycker väl alla jakthundar, så han är väl inte unik på något vis när det gäller det. Sigge vill gärna leka med Abbe och dom bekantar sej med varann undan för undan, och det ser så lustigt ut när dom står och nosar på varandras näsor.


Nu till något helt annat......igår firade min älste son med fru 10-årig bröllopsdag, och detta missade jag ända tills jag fick se på facebook att dom blev grattade, då ringde jag till dom och sa grattis. Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg deras bröllopsdag, som var ganska exakt ett år innan jag gifte mej.Kul att prata en stund i alla fall med fru Johansson.....småkillarna hade inte somnat och lille Emil var i sitt esse, han sprang omkring och ropade *monster* hur det nu kunde komma sej*Ler*.....men det har ju varit halloween. Jag kan med stolthet tala om att han är blöjfri på dagarna.....han fyllde två år den 29 augusti , men alla barnen på Valunda har varit tidiga med att sluta med blöja,alla har varit helt blöjfria vid två och ett halvt års ålder...det tycker farmor är riktigt duktigt.Skryta om sina barnbarn tycker jag är helt okej...eller hur?Två av dom har varit sena med att prata, men slutat med blöja har dom gjort tidigt så det har inget med talet att göra, då skulle min Thomas varit blöjfri när han var ett och ett halvt år,och det var han inte, men pratade bra gjorde han då.Nää, nu får det vara bra med skryt för idag!


 


HA EN TREVLIG AFTON ALLA GOA BLOGGVÄNNER!


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards