♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Strömlöst och dimma

Av ♥ Monica ♥ - 28 oktober 2009 11:54

Idag hade jag sovmorgon eftersom det är arbetsplatsmöte på jobbet i eftermiddag. Vid kvart över sju försvann strömmen,precis lagom  när gubben hade börjat läsa FT i sängen. Det tog drygt två timmar innan vi fick ström igen, men det hann aldrig bli så kallt inne trots att det var frost ute och vi har elvärme i vårt hus.Inget ont utan det har något gott med sej...jag tog fram dammtrasan och dammade i sovrummet och i tv-rummet när jag hade ätit frukost......det blev två mackor med ost ,utan det sedvanliga teet denna morgonen.


Promenaden startade jag strax före tio i ett dimmigt landskap och dimman har inte försvunnit än så den får vi nog dras med hela dagen verkar det som. Nu står middagen på spisen och puttrar......Cinas goda köttgryta.


Ikväll är det återigen dags för bonde söker fru, det ser jag fram emot.


 

Så här dimmigt var det på min promenad idag.....lite gråkallt också.


Ha en riktigt mysig dag.......

 
 
lillis

lillis

28 oktober 2009 15:49

Så skönt att få sov morgon. Ser på det fina kortet vad dimmigt det var.Hoppas att mötet gick bra
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

28 oktober 2009 16:52

Ser också fram emot Bonderomantiken;) jag får glutta på min dator för guben tål inte programmet.
Dimman skapar tacksamma kameramotiv, den här bilden var riktigt snygg!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 oktober 2009 18:35

Fick skriva in min adress nu också, får fnatt snart när det inte fungerar till 100%. Dimmigt var det även här till långt ut på förmiddagen. Vad är det för Cina-gryta eller menar du China gryta ? Lurigt att bara ha elvärme, men rör det sig om ett par timmar så går det väl an. Alla hus skulle ha en vedspis, har du ingen rök-kanal för det ? den är guld värd och ger så god värme. Skall också titta på "Bonde söker fru", men är så kluven vill även se "Det okända" och dessa program börjar på samma tid. Det Okända går inte på nätet, men det andra programmet kan jag se på nätet i morgon. Ha en bra och mysig kväll !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

29 oktober 2009 08:17

Uschhh..det ser gråkallt ut, burr. Gott att komma in efter en lite bister promenad. Tur att strömmen kom tillbaka så snabbt!!
HA DET GOTT IDAG!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

29 oktober 2009 10:20

Vilken mysig bild...det "vilar" lite trolskt över den ;))
HA en bra dag! Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

29 oktober 2009 23:46

Hej Monica:) Kul att du kikade in på min blogg! gör det gärna igen! ha en fin kväll...

http://www.true-love.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards