♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 3 november 2008

Av ♥ Monica ♥ - 3 november 2008 14:24


När jag var i de yngre tonåren var min stora idol Lill-Babs. Jag glömmer aldrig när hon var med i tv och sjöng "Är du kär i mej ännu  Klas - Göran". Efter den kvällen fanns det bara Lill Babs...jag köpte Bildjournalen och klippte ut bilder på henne och satte upp på väggen i mitt rum. Även min kompis var en stor beundrare av Lill Babs. Vi köpte alla skivor som hon spelade in och sen satt vi och lyssnade andäktigt och lärde oss texterna, sen sjöng vi med för full hals.Naturligtvis var jag med i Lill Babs klubb och en gång när hon var i Folkets park i Falköping fick jag och min kompis komma in bakom scenen efter hennes framträdande och träffa henne. Jag minns så väl när hon frågade vad jag hette och jag svarade Monica...det var ett fint namn sa hon då. Hennes älsta dotter heter ju också Monica. Detta var min första idol....i morgon fortsätter jag med ytterligare en artist som jag var "galen" i.


Denna dagen är mulen och snön håller så sakteliga på att försvinna. Jag har tvättat lite på förmiddagen och för en stund sen hade jag besök av en kund som hämtade sina beställda varor från oriflame och hon berättade att dom hade firat sin katt som fyllde år i lördags, men då kunde inte gästerna som skulle vara med att fira komma så det blev idag istället. Dom hade ätit tårta.....gulligt när man firar sin katt med tårtkalas tycker jag. Nu är det snart dags för middag och idag blir det hemlagad pytt i panna med kött som blev över igår när vi hade porterstek av älgkött.


ÖNSKAR ALLA BLOGGKOMPISAR OCH ÖVRIGA LÄSARE EN RIKTIGT TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA FÖRSTA MÅNDAG I NOVEMBER!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards