♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 18 november 2008

Av ♥ Monica ♥ - 18 november 2008 13:51


Dax igen för lite tidningsrubriker och annat innehåll i "lusadräpa"......."Falköpingslärare har löner under genomsnittet" står det med stora svarta bokstäver på tidningens framsida och då blir man ju lite fundersam. Jag trodde att alla lärare hade lön efter avtal, men så är det inte för CENTERSTYRDA kommuner har lägre lärarlöner än riksgenomsnittet och i Falköping skiljer det drygt en tusenlapp i månaden och det blir ju mycket pengar om man räknar på bara ett år.Min fundering är ju då vad det har för betydelse att det är CENTERPARTIET som styr kommunen...någon som vet?Är det olika lön för varje parti då tro? Kanske en kommun som har MODERATSTYRE betalar sina lärare tusen kronor mer då.....nää, detta går över mitt förstånd så nu lämnar jag det ämnet.

På baksidan av tidningen är det en annons där det står om "vinterkonferens i kreativ miljö" och det är ägaren till hotell Mullsjö....Gyllene Uttern utanför Gränna och hotel Ullinge i Sävsjö som annonserar om detta. Ullinge kommer jag att besöka på fredag kväll tillsammans med min man .....återkommer till detta på fredag innan vi åker.


Nu ser jag att det har slutat regna ute efter en morgon och förmiddag som har bjudit på riktigt ruggigt väder, en stund kom det stora blöta snöflingor också, men inget som la sej som tur var, men man vet inte hur länge vi får ha snöfritt för det talas om snö här redan i morgon.


NU FÅR NI HA DET SÅ BRA.......och ta gärna en kopp kaffe och lite frukt innan du går härifrån! 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards