♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 21 november 2008

Av ♥ Monica ♥ - 21 november 2008 13:56


Idag har jag haft besök av sonhustrun och hennes mamma, även de tre yngsta barnbarnen var med. Vi hade beställt jultidningar som Michaela har sålt och nu hade dom kommit. Vi fikade och pratade en stund innan dom åkte hem igen. Thomas kom hit en sväng efter jobbet och hämtade det han hade beställt av Michaela,och nu har jag ätit lite rester till middag av det som blev över igår.


Om en stund ska vi klä oss fina för kvart över fem kommer min utdelningschef på posten och hämtar oss för jag och ett trettiotal kollegor ska mottaga postens minnesgåva ikväll på Ullinge wärdshus utanför Eksjö.Jag har valt en bismarklänk i 18 karats guld.

 Jag fick anställning på posten som lantbrevbärare den 1 februari 1982 och har aldrig en dag funderat på att byta jobb, det finns inget som går upp mot att sätta sej i bilen och köra ut på landsbygden med post till alla som bor där...helt underbara och tacksamma kunder för det mesta. Nu jobbar jag bara 25% sen några år tillbaka på grund av en arbetsskada och kan inte köra lantbrevbäring tyvärr, men jag har andra arbetsuppgifter som jag trivs bra med istället och hoppas få vara kvar på posten tills jag går i pension.

Vädret idag är helt underbart och jag tog ett foto med mobilkameran när jag cyklade hem i förmiddags.......tänkte visa det här nu, men kom på att jag inte har laddat upp det på bloggen så jag sätter in det i morgon istället.

Sen vill jag tacka CATTHA för vinsten som kom idag med posten. Jag fotograferar ladyn och visar den i morgon.

Det får bli en bild från Stockholm istället....tog den genom bilfönstret.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards