♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 17 november 2008

Av ♥ Monica ♥ - 17 november 2008 14:26


Veckan började med minusgrader på morgonen.....mellan 6-7 grader och lite bistert om näsan när jag cyklade ner till tåget.

Kilade iväg till vårdcentralen när jag slutat jobbet och ätit frukost och hämtade ett recept och gick även till apoteket eftersom jag hade god tid på mej innan tåget gick. Väl hemma igen så laddade jag tvättmaskinen och grejade med lite av varje. Ringde också till en bekant och pratade en stund och hon beställde lite produkter från oriflame.Hon är sjukskriven denna veckan ut eftersom hon gjorde en magsäcksoperation(viktminskning) för fyra veckor sen, men hon mår bra och har börjat äta lite vanlig mat nu, men hon får inte ner så mycket innan hon är mätt....en halv knäckesmörgås och en miniportion gröt till frukost hade hon ätit idag och det var precis vad hon orkade få ner. Hon äter lite var tredje timma för att inte bli så hungrig för om hon skulle äta mer än hon egentligen får i sej då skulle hon bli  dålig så det är noga att hon bara äter pyttelite varje gång.Ska bli roligt när hon kommer till oss och jobbar igen...en jättego tjej som hoppar in vid behov.

Nu springer jag mellan köket och datorrummet för jag håller på med middagen samtidigt som jag bloggar......vad jag ska ha för mat idag? joo, det blir köttgryta med soltorkade tomater, paprika, gul lök, purjolök och till det blir det kokt potatis och diverse andra tillbehör.Efter middagen måste jag sätta mej och skriva order till oriflame eftersom jag ska beställa varor ikväll.

Till sist ett svar till vår kära skogsfru som undrade om fotot jag har på min dataskärm är tagen i Jönköping....nej, det är utanför Sagerska huset i Stockholm.... som jag fotade när jag var där i förra månaden.


ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG EFTERMIDDAG/KVÄLL!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards