♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 11 november 2008

En titt i lokaltidningen

Av ♥ Monica ♥ - 11 november 2008 11:45


Nästan det första jag gör när jag kommer hem från jobbet på förmiddagen så brukar jag sätta mej vid köksbordet och läsa tidningen.Idag är rubrikerna på framsidan bland annat.....Inbrotten i Falköping har ökat,och det ser ju inte så bra ut precis. Sen förstår jag inte riktigt hur det kan vara möjligt att det är till Göteborg som larmen går när det händer något i  städerna häromkring som hör till Västra götalands län.Men så strular det väl väldigt ofta med att inte larmen kommer fram riktigt heller, och tacka tusan för det, det prioriteras väl inte i första hand till en plats som ligger 15 mil bort även om det blir poliser från närområdena som blir kallade.Tänk vilken tur att vi kom till Jönköpings län här.

Ytterligare en rubrik lyder......Skaraborgare för bönders talan i Bryssel.....inget som jag ser som någon intressant läsning precis. Jag var emot att vi skulle gå med i EG eller vad det nu heter.....jag röstade nej i alla fall.Tänk vad pengar det kostar. Det vore bättre att våra svenska medborgare som inte har någon riktig bostad finge dela på dessa pengar. Nog om detta.....namnsdagsbarnet idag heter Mårten ser jag i slutet på tidningen, men jag har ingen Mårten att gratulera. Sen är det ju Mårten-gås idag och då ska det ätas gås och svartsoppa, gåsen skulle jag mycket väl kunna tänka mej att äta, men tvi tusan för svartsoppa.....usch!


Nu ska jag göra lite nytta här i hemmets lugna vrå så jag säjer ...

HEJ DÅ...VI HÖRS I MORGON!


Tack alla som gratulerade oss på vår bröllopsdag igår!

 
 
Yvonne R

Yvonne R

11 november 2008 16:59

Ingen svartsoppa här heller..låter inte smakligt.
Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

11 november 2008 17:17

Nej EU är en flopp som vi lurades in i, skogsfrua betackade sig också men alltför många pundhuvuden röstade för och nu stårvi därmed våra tvättade halsar*. Svartsoppa äter inte ens alla skåningar, en vidrig sörja på blod som smakar pepparkaka;)) haha.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

11 november 2008 18:44

Jag har smakat svartsoppa i gång aldrig mer
det var ingen höjdare
Ha en bra kväll
kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

11 november 2008 19:03

Resenärska har slutat läsa FT (ögnar bara igenom dödsannonserna). Jasså Mårten har namnsdag idag .. J, då har la gåsen det också???
Jag röstadae också nej så skyll inte på mej.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 november 2008 21:54

Sverige är det land som betalar högst avgift till EU. När vi gick med började Sverige sjunka långsamt som ett skepp i sjönöd, kan vi komma längre ner mot botten eller skall vi under dyn innan vi kliver av ? Tummen upp för Norge som var så kloka och inte röstade JA till detta fördärv. Norge delar inte med sig av sina rikedomar till pamparna som sitter i Bryssel, tänk vilken guldgruva Norge skulle varit om dom gick med, nu sitter norrmännen och hånskrattar och är störst.
Kram för dina tankar och åsikter som väcker känslor.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards