♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

överraskad

Av ♥ Monica ♥ - 6 oktober 2010 17:52

Idag när jag gick till tåget och skulle åka hem mötte jag en trevlig dam på gatan som undrade om jag ville ha en ros eftersom det var anhörigdagen idag......klart att jag ville. Hon hade ganska många rosor så det var säkert många som hade tur att få en ros. Jag talade om för henne att blommor är det bästa jag vet. jag tackade henne och gick vidare med lätta steg, tänk vad en enda liten ros kan pigga upp i höstblåsten.


  Här har jag fotograferat rosen och intill står den lilla brochyren om anhörigvård som jag också fick samtidigt med rosen.


Blåser som vanligt ute, men inget regn i alla fall.

Ikväll börjar *Bonde söker fru* så nu är det ytterligare ett program som jag ska titta på.....men bloggen den prioriterar jag högt och även facebook förstås så dessa två grejer på datorn måste jag bara hålla igång.....


ÖNSKAR ALLA MINA VÄNNER EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL!  

 
 
Margit

Margit

6 oktober 2010 19:57

Innan VALET så ringde de på min dörr..och jag öppnaDE..OCH..där STOD NÅN FRÅN sOSSARANA..OCH ÖVERLÖN
MNADE OCKSPÅ EN RÖD ros..SOM JAG GLATT TOG EMOT...TROTA ATT JAG inte RÖSTAT PÅ DEM..OCH REDAN hade RTÖSTAT...
Rosen GLADDE mej flera dagra därt den stod på mitt bord...
Även jag ska kolla: "BONDE SÖKER FRU"!...
Kramm/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

6 oktober 2010 23:39

Tänk att en enda liten ros kan betyda så mycket och göra en så glad (kanske får vi för lite blommor av våra gubbar :-)

Kram och ett fång rosor till dig !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 oktober 2010 06:51

Visst uppskattas det att få en ros. Började att titta på bönderna i går och ska väl fortsätta att följa dom på deras resa
ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

7 oktober 2010 13:56

Hej!
Härligt med en blomma - rosor är nog min favorit. Jag fick ett oväntat glatt leende från en bekant igår morse. Han skulle passera vägen när jag kom körande med bilen, stannade upp i sitt telefonpratande och inte bara hälsade utan sprack upp i ett hjärtligt och glatt leende! Det värmde!
Tänk vad lite det behövs...
Må gott!
Wickie!

http://http:motmalet.blogg.se

 
Cina

Cina

7 oktober 2010 21:57

Åhhh vad trevligt med en röd ros så där bara rakt upp o ner.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards